بزرگترين ضعف دولت نهم عدم اطلاع رساني كامل از خدمات ارزنده دولت ودستگاه هاي اجرايي به عموم اقشار جامعه است .



به گزارش يزدفردا به نقل از  روابط عمومی استانداري يزد معاون عمراني استانداري يزد در ديدار با مديران سازمان تامين اجتماعي استان كه به مناسبت هفته تامين اجتماعي برگزار شد با اعلام اين خبر گفت : در دولت نهم حجم كار بسيار افزايش پيدا كرده و فعاليت هاي بسياري در زمينه ارائه خدمات به مردم انجام شده است و عليرغم فعاليت هاي گسترده در استان اطلاع رساني مناسب و شفاف دراين زمينه صورت نگرفته است .

سيد عليرضا نبوي زاده اطلاع رساني صحيح و هنرمندانه از عملكرد دستگاه هاي اجرايي در موقعيت كنوني را يك ضرورت عنوان و خاطر نشان كرد : روابط عمومي ها بايد روند انتشار اخبار مربوط به عملكرد دستگاه هاي اجرايي را بهبود بخشند و فعال تر از گذشته با به كار گيري روش هاي نوين اطلاع رساني گامي موثر در پيشبرد اهداف دولت بر دارند .

وي با قدرداني از زحمات ارزشمندمديريت و كاركنان بيمه تامين اجتماعي در استان افزود : بيمه نقش بسيار موثري در پيشگيري از معضلات و مفاسد اجتماعي دارد چرا كه باعث افزايش اميد به زندگي در بين عموم اقشار جامعه و ارامش خاطر بيمه شدگان را براي اينده تضمين مي كند.

معاون عمراني استانداري يزد بيمه را بهترين پشتوانه خانواده در جوامع كنوني برشمرد و اضافه كرد : به منظور افزايش رونق اقتصادي و توسعه كشور بايد از بيمه حمايت كنيم و بيمه نه تنها سبب اشتغالزايي مي شود بلكه نقش بسيار موثري در جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي ايفا مي كند .

در اين نشست مدير كل تامين اجتماعي استان هم با بيان اين كه بيش از 70 درصد از جمعيت استان زير پوشش اين بيمه قرار دارند اضافه كرد : بر اساس آمار سال گذشته نزديك به 152 هزار نفر بيمه شده اصلي در استان وجود دارد كه با اعضاي خانواده اين افراد مجموعا نزديك به 670 هزار نفر از جمعيت استان زير پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند .

سعيدي با اشاره به راه اندازي 57 شعبه سيار تامين اجتماعي در سراسر كشور اعلام كرد : با توجه به بعد مسافت ،به منظور رفاه حال بيمه شدگان پنج شعبه سيار درنقاط مختلف استان خدمات لازم را ارايه مي نمايند .

وي عدم پرداخت به موقع حق بيمه و پرداخت نكردن بيمه واقعي بر اساس دستمزدها را از جمله مشكلات اين بيمه برشمرد و ابراز اميدواري كرد : با تعامل بيشتر بين كارفرمايان و بيمه تامين اجتماعي اين مشكل به صورت بنيادي حل شود .

مدير كل بيمه تامين اجتماعي افزايش اعتبار دفترچه هاي درماني به منظور افزايش رضايت مندي و كاهش مراجعات مردمي را از ديگر اقدامات اين سازمان در سال جاري ذكر كرد . سعيدي رشد بيمه شدگان را 8/3 درصد و مقرري بگيران بيمه بيكاري را 115 درصد عنوان و اضافه كرد : در سال گذشته به سه هزار و 158 نفر از مقرري بگيران بيمه بيكاري مبلغي بيش از 48 ميليارد ريال پرداخت شده است .

وي اعتبار پرداخت شده براي تسهيلات كوتاه مدت و بلندمدت را به ترتيب 28 ميليارد و 342 ميليون ريال و 715 ميليارد و 497 ميليون ريال بيان كرد .

سعيدي از راه اندازي راهنماي تلفن گويادر اين سازمان خبرداد و گفت : همه متقاضيان مي توانند از طريق شماره تلفن 142 از اطلاعات مورد نياز خود را در يافت نمايند .

يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا