به دعوت نماینده مردم اردکان، مسائل و مشکلات آب شهرستان اردکان و منطقه، در جلسه ای با حضور مدیران کل آب منطقه ای،آبفا و آبفار استان،ائمه جمعه اردکان،احمدآباد و عقدا،فرماندار،شهردار،روسای شورای اسلامی شهر و شهرستان و جمعی از مدیران شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش یزد فردا: به دعوت نماینده مردم اردکان، مسائل و مشکلات آب شهرستان اردکان و منطقه، در جلسه ای با حضور مدیران کل آب منطقه ای،آبفا و آبفار استان،ائمه جمعه اردکان،احمدآباد و عقدا،فرماندار،شهردار،روسای شورای اسلامی شهر و شهرستان و جمعی از مدیران شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

"محمدرضا تابش" در این جلسه که در دفتر وی برگزار شد با تشریح کامل اتفاقات رخ داده برای خط انتقال آب به استان یزد و مجموعه پیگیریهای مسئولان و نمایندگان مردم، ابراز امیدواری کرد تا با تلاشهای انجام گرفته و جلسات برگزار شده در سطوح عالی و تصمیمات خوبی که اتخاذ شده ، شاهد وصل مجدد خط انتقال اب به استان یزد طی چند روز آینده باشیم.

نماینده مردم اردکان از صبوری و بردباری مردم استان یزد خصوصا شهرستان اردکان که از لحاظ کمیت و کیفیت آب شرب،بدترین شرایط را در بین شهرستانهای استان دارد و با درک وضعیت خاص کشور از هرگونه تنش و تشنجی که اسباب سوء استفاده بدخواهان نظام را فراهم آورد،خودداری کردند تشکر و سپاسگزاری نمود.

وی از مسئولان و مردم خواست تا پیرو تذکرات مداوم از چند سال پیشتر تاکنون، نسبت به مصرف بهینه آب و جلوگیری از اسراف و تبذیر این نعمت بی بدیل الهی و ممانعت از هدر رفت آن اقدامات اساسی و ثمربخشی انجام دهند.

"تابش" همچنین با اشاره به کیفیت و کمیت بسیار نامطلوب سفره های آب زیرزمینی در اردکان و خشک شدن قنواتی که بعضا از 70 کیلومتری آب را به اردکان انتقال می دادند و آبدهی کم چاهها موجود ، خواستار بررسی کارشناسانه و تامین آب شرب با کیفیت، خارج از حوزه شهرستان و حفر چاههای فسیلی شد.

وی بر خرید چند دستگاه آب شیرین کن برای تامین آب شرب مردم در مواقع اضطرار و پیش بینی افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب موجود برای مقابله با بحران های احتمالی تاکید نمود.

نماینده مردم اردکان از تلاش مجموعه مسئولان استان و شهرستان در زمینه تامین و توزیع آب شرب قدردانی نمود و خواستار ارایه برنامه ها و راهنماییهای عملی برای فایق آمدن بر مشکل کم آبی در استان شد .

امام جمعه اردکان نیز با بیان اینکه نباید تصور کرد مردم شهرستان اردکان از قدیم الایام زندگی با آب بی کیفیت و شور را انتخاب کرده اند گفت: در قدیم آب شیرین توسط قناتها تامین می شد که حفر چاههای متعدد باعث خشک شدن قناتها گردید و وضع به حالتی درآمد که امروز بدترین شرایط آبی را شهرستان اردکان در استان یزد دارد.

حجت الاسلام حسینی همچنین خواستار توجه جدی مدیریت استان به تامین آب شهرستان اردکان شد.

فرماندار اردکان نیز گزارشی از وضعیت آب شهرستان و آثار نامطلوب قطعی خط اول انتقال آب به استان بر بخشهای مختلف ارائه داد و خواستار حل اساسی این مشکل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با برشمردن چگونگی اتفاقات رخ داده در این چند روز و قطع آب انتقالی به استان یزد و نتایج پیگیریهای انجام شده اظهار امیدواری کرد تا چند روز آینده نتایج این پیگیریها به منصه ظهور برسد.

"غفوری" با اذعان به اینکه شرایط آب شهرستان اردکان بحرانی ترین وضع در استان یزد را دارد، خبر از انجام مطالعات تامین آب اردکان توسط مشاور داد و اظهار داشت اقدامات دیگری همچون احداث چاه فسیلی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز با اشاره به احداث منابع ذخیره آب در روستاهای شهرستان اردکان،این اقدامات، از جمله اخذ اعتبار جداگانه 700 میلیون تومانی توسط نماینده اردکان برای احداث مخازن ذخیره آب را ثمر بخش دانست

"حاتمی" ادامه داد: به نحوی که برخی روستاها از جمله مرزعه نو،کیکوه و غیره هنوز از دخیره اب خط انتقالی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز با بیان اینکه حوادث رخ داده امری نامیمون و نامبارک بود،در عین حال انرا دارای برکاتی دانست که توجه بیشتر و ایجاد حساسیت افزونتر در بین مسئولان درخصوص وضعیت آب استان یزد را از ان جمله برشمرد.

اسلامی عنوان نمود: در این چند وقت بیش از 20 حلقه چاه در حال حفر یا تجهیز است تا کمبود آب به نحوی جبران شود که چند حلقه چاه ان در اردکان حفر گردیده است.

وی خواستار اجرایی شدن شبکه دوم اب شرب در سطح شهرهای استان  برای مقابله با اتفاقات غیرمترقبه احتمالی شد.

همچنین حاضرین نماز مغرب و عشا را به امامت امام جمعه اردکان در دفتر نماینده مردم اردکان اقامه کردند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا