معاون برنامه‌ريزي و پشتيباني وزير كشور :با تحولي كه در نظام اداري بوجود آمده، اميدها افزايش يافته است

يزدفردا "معاون برنامه‌ريزي و پشتيباني وزير كشور گفت: دولت نهم با واگذاري اختيارات متمركز شده به استانها و فاصله گرفتن از كارهاي اجرايي، نقش راهبردي خود را پيش گرفته است.
"به گزارش يزدفردا به نقل از ايرنا, علي‌محمد شاعري" روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان و مراسم معارفه معاونين استانداري مازندران درساري افزود:امروز مسوولان باداشتن اختيارات، منابع مالي و مديريت بر خلاف گذشته بايد پاسخكوي انتظارات و توقعات مردم باشند.
وي با اشاره به اينكه امروز مسووليت همراه با اختيارات است ادامه داد: مسوولان بايد جوابگوي كارهاي خود به مقامات بالا و مردم باشند.
وي محصول شكسته شدن اختيارات متمركز در دولت‌هاي قبلي را توسعه همه جانبه و منطقه‌اي دانست و اظهار داشت: امروز با تحول و انقلابي كه در نظام اداري به وجود آمده است، اميدها نيز افزايش يافته است.
معاون برنامه‌ريزي و پشتيباني وزير كشور خاطرنشان كرد: در گذشته حل شدن يك كار اداري پس از گذشت چندين ماه يك معجزه تلقي مي‌شد اما امروز با واگذاري اختيارات، استعلام‌ها به روز پاسخگويي مي‌شود.
وي با بيان اينكه بهانه‌اي براي كوتاهي در خدمت رساني نمانده است ،تصريح كرد: امروز دولت مهم اصلاح ساختارهاي اداري مديريت، برنامه‌ريزي، سوخت، مسكن، اشتغال و محصولات كشاورزي را آغاز كرده است.
شاعري در بخش ديگري از سخنان خود از سياست‌هاي منجر به محروميت استان‌هاي شمالي از صنعت انتقاد كرد و گفت: امروز همه زمينه‌ها مساعد براي پيشرفت است و تنها بايد با همدلي، همكاري و تعامل كار كنيم.
وي ادامه داد: در حالي‌كه صنعت در بعضي از استانها به حد تراكم رسيده و در حال خفگي است و محيط زيست با تكميل شدن ظرفيت صنعت مخالفت مي‌كند، استان‌هاي شمالي همچنان به دليل وجود قوانين گذشته از صنعت محروم هستند.
وي بر بيرون آمدن استان‌هاي شمالي از اين وضعيت تاكيد كرد و ادامه داد:اكنون به رغم اينكه هيات دولت در سفرهاي استاني مصوبه محدوديت زيست محيطي را براي توسعه صنعت تصويب كرده‌است هنوز به مرحله ابلاغ نرسيده است.
شاعري خطاب به همه مسوولان و استانداران استانهاي شمالي گفت: تلاش خواهيم كرد تا در هر صورت در اين دولت ابلاغ اين مصوبه را بگيريم.
معاون برنامه ريزي و پشتيباني وزير كشور خاطر نشان كرد: آنقدر پيگيري خواهيم كرد تا محيط زيست عقب نشيني كند و رسيدن به اين نتيجه نياز به تلاش و تعامل مسوولان ارشد استان‌هاي شمالي دارد.
شاعري به مديريت منابع مالي در بانك‌ها تاكيد كرد و گفت: اكنون منابع مالي براي توسعه استانها چندين برابر منابع عمراني دولتي است كه براي به كارگيري اين منابع نياز به تلاش، برنامه ريزي و مديريت قوي است.
وي منابع بانكي در مازندران را ‪ ۱۵‬هزار ميليارد ريال و منابع دولتي در بخش اعتبارات عمراني ملي و استاني استان را دو هزارو ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: به همين نسبت تفاوت در منابع مالي بانكي و دولتي در كشور وجود دارد.
"شفقت" استاندار مازندران نيز در اين جلسه ادغام سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و معاونت شدن اين دستگاه را انقلاب اداري كشور ياد كرد و گفت: اين تغييرات بر بدنه دولت تاثير مثبت مي‌گذارد.
وي به نقش استاندار كه نقشي حكومتي و راهبردي و نظارتي است، اشاره كرد و گفت: اين نقش و عملكردها ادامه مي‌يابد.
مهندس شفقت درباره وضعيت صنعت استان مازندران تصريح كرد: اكنون محيط زيست همكاري خوبي با صنعت و معدن دارد و اين تعامل بيشتر نيز خواهد شد.
در اين جلسه ولي‌الله فرزانه به عنوان معاون برنامه‌ريزي و پشتيباني و احمد جمشيدي نيز به عنوان معاون توسعه و منابع انساني استانداري مازندران معرفي شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا