محمد رضا شوق الشعراء:    آب شرب یزد مسموم کننده و عامل بیماری است!؟
    آلودگی آب یزد، با سلامتی انسانها چه خواهد کرد!؟
    آلودگی آب را جدی بگیرید
    آب آلوده هم به کمک هوای آلوده یزد آمد!
    آب کوهرنگ کیلویی چند!؟

    قطع آب کوهرنگ باعث شد تا آب آشانیدنی و مورد مصرف مردم یزد از چاههای آب یزد تامین گردد، آب آلوده و بد مزه و پر از املاحی که نمی تواند مورد تائید «بهداشت» و دیگر سازمانهای مسئول سلامت جامعه باشد.
    هنوز مشخص نیست که چه تعداد از ساکنان شهر یزد، بخاطر مصرف آب ناسالم دچاری بیماری شده و عواقب مصرف دراز مدت این آب آلوده چه پیامدهایی خواهد داشت.
    آب چاهای یزد دیگر قابل مصرف نیست و آبی که تا چندی پیش فقط برای مصارف آبیاری فضای سبز یزد مورد استفاده قرار می گرفت، اینک بداخل رگ های تن انسانها راه یافته اند، و عامل تشدید کننده بعضی از بیماری ها شده اند.
    روستائیانی که بخاطر تولید محصولات کشاورزی، لوله انتقال آب به یزد را تخریب و قطع کردند، آیا هیچ فکر کرده بودند که مصرف آب آلوده چه بلایی بر سر سلامتی و جان هموطنان آنان خواهد آورد!؟
    کودکان و سالمندان اینک بیشتر در خطر مصرف آلوده می باشند و استفاده از آب های معدنی و شیشه ای که در سالم بودن بعضی از آنها شک است نیز برای بسیاری مقدور نمی باشد. درد آب برای آنانی که درد نان دارند بس سنگین است.
    تبصره اول: دیشب آب را جوش آوردیم و بعد سرد شدن آن را در یخچال گذاشتیم تا یخ بزند و منجمد شود و بعد یخ را گذاشتیم تا در هوای بیرون کم کم آب شود، و قسمت ته یخ که مملو از املاح بود را قبل از کامل آب شدن بیرون انداخته و چند لیوان آب سالم برای نوشیدن بدست آوردیم. و اما هنوز مقدار مصرف گاز و برق را برای بدست آوردن این چند لیوان آب حساب نکرده ایم.
    تبصره دوم:  با دکتر میرمحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد و دکتر میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه که تلفنی صحبت کردیم، با یقین اعلام کردند که آب شرب یزد، با توجه به نمونه برداری و آزمایشاتی که هر روز در چند نوبت انجام می گیرد عاری از «میکرب»و «ویروس» می باشد و آلودگی میکربی و ویروسی ندارد و اما دارای املاح بالا و سنگینی بوده و وجود املاح سنگین خود مسئله دیگری می باشد. اینکه این املاح در دراز مدت چه بر سر قلب و مغز و قلب خواهد آورد نکته ای است که می بایست مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.
    تبصزه سوم: دوستی می گفت قطع آب کوهرنگ بازهم به نفع اصفهانی ها شده و وقتی پرسیدیم چطور!؟ گفت در ورودی شهر و پس از دروازه قرآن در بلوار جمهوری، نیسانهای زیادی توقف کرده اند و اصفهانی ها دارند بطری بطری آب کوهرنگ را به مردم یزد می فروشند! گفتیم از کجا فهمیدی که فروشندگان اصفهانی هستند!؟ که چیزی نگفت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا