عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید مذاکرات مجلس از طریق روزنامه و رادیو به اطلاع مردم برسد، گفت:برداشت از روح اصل ۶۹ قانون اساسی این است که فعالیت عکاسان در مجلس باید مانند رادیو و تلویزیون مجاز باشد.

یزدفردا: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید مذاکرات مجلس از طریق روزنامه و رادیو به اطلاع مردم برسد، گفت:برداشت از روح اصل ۶۹ قانون اساسی این است که فعالیت عکاسان در مجلس باید مانند رادیو و تلویزیون مجاز باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا تابش در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) مجلس شورای اسلامی  در  جریان بررسی تبصره یک طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس در اخطار قانون اساسی خود با استناد به اصل ۶۹  گفت: مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه‌های رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی افزود: قوانینی که مجلس وضع می‌کند نباید با روح قانون اساسی مخالف باشد.

وی ادامه داد: برداشت از روح اصل ۶۹ قانون اساسی این است که فعالیت عکاسان در مجلس باید مانند رادیو و تلویزیون مجاز باشد.

تابش با بیان اینکه نباید اجازه داد این محدودیت‌ها بر فضای مجلس اعمال شود، تصریح کرد: واضعان قانون اساسی به درستی فضای بازی را در مجلس حاکم کرده‌اند تا مردم در جریان مذاکرات و روند کار مجلس قرار گیرند و بازتاب قوانینی که وضع می‌کنند را مشاهده کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نباید کاری کنیم که قوانین مصوب مجلس با روح قانون اساسی در تضاد باشد، تاکید کرد:‌ ممکن است فردا طرحی آورده شود که فعالیت خبرنگاران هم محدود شود. آیا باید با استناد به اصل ۶۹ قانون اساسی این اقدام انجام گیرد؟

وی توضیح داد: واضعان قانون اساسی با اصل ۶۹ کاری کرده‌اند تا مردم در جریان کار منتخبان خود قرار بگیرند.

تابش با بیان اینکه عکس یک رسانه است، گفت: برخی اوقات تاثیرگذاری یک عکس از هزار صفحه مطلب می‌تواند بیشتر باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید بر اساس اصول ذکر شده قانون اساسی این اخطار من به رای گذاشته شود.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا