جوکار در واکنش به تخریب خط لوله آب یزد؛اراده محکمی در اصفهان برای حل مشکل آب وجود ندارد/ می‌توانیم با سنگ‌آهن گروکشی کنیم
نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم کاری مدیریت استان اصفهان گفت: به نظر می رسد اراده محکمی در اصفهان برای حل مشکل آب وجود ندارد.
محمدصالح جوکار اظهار داشت: رویدادهای اخیر در خصوص خط انتقال آب به یزد که از استان اصفهان عبور می کند قطعا مورد حمایت عده ای بوده است که تخریب کنندگان را تحریک به حمله به این تجهیزات کرده است.
وی ادامه داد: این مسئله قطعا یک حرکت حساب شده بوده و عده ای در پشت این جریان به عنوان عوامل محرک ایستاده ‌اند که کوتاهی مسئولان در این زمینه و با توجه به اقدامی که در دو روز متوالی انجام شده است نشان می دهد مسئولان این استان در این مورد اهمال کاری می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح اقدامات متجاوزین به تاسیسات انتقال آب به یزد پرداخت و گفت: در روز جمعه در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده، عده‌ای متجاوز به خط انتقال آب کشور به یزد که از اصفهان می گذرد حمله می کنند و با بولدزر، لودر و تراکتور مورد تخریب قرار می دهند.
وی افزود: این حرکت در روز بعد نیز ادامه داشت و اینبار با آتش زدن الکتروموتورها و تاسیسات در ایستگاه های سه و چهار باعث قطع آب انتقالی به یزد شدند.
جوکار با بیان اینکه اگر اقدامات پیشگیرانه از سوی مسئولان اصفهانی انجام می شد اینگونه تخریب و خسارت به بیت المال و منافع ملی کشور در این شرایط که توصیه به وحدت و جلوگیری از نفاق می شود، نمی شد.
وی با بیان اینکه نمی‌شود در دو نقطه با فاصله 40 کیلومتر و در یک زمان، سرمایه های ملی را تخریب کرد و کسی متوجه این حرکت نباشد تاکید کرد: گویا مسئولان در استان اصفهان توان کنترل و برخورد با این گونه مشکلات و مسائل را ندارند که منجر به چنین رویدادی و دخالت مسئولان کشوری شده است.
نماینده یزد و صدوق با اشاره به اینکه مسئولان استان در این زمینه برخوردی جدی خواهند داشت، گفت: در این زمینه حتی با سران سه قوه نامه نگاری صورت گرفته و خواستار بررسی و روشن شدن موضوع هستیم.
وی با انتقاد از مداخله به موقع نیروهای انتظامی در زمان حمله و تخریب این تاسیسات گفت: بعد از اینکه تاسیسات تخریب می‌شود پس از چند ساعت نیروهای انتظامی مستقر شدند که قوه قضائیه پیگیر موضوع خواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حال حاضر مردم در 11 شهر استان یزد با مشکل جدی در زمینه تامین آب روبرو هستند که مسئولان اصفهان باید در این زمینه پاسخگو باشند.
وی با اشاره به اینکه مدیریت استان اصفهان نیز باید ضمن معرفی عوامل در اولین فرصت نسبت به تعمیرات اقدام کند، تصریح کرد: برای دومین بار متوالی در سال جاری مسئله آب انتقالی اصفهان به یزد به طور جدی تنشزا شده است.
نماینده یزد در مجلس نهم خواستار برخورد جدی با مخربین و عوامل گرداننده این جریان شد تا از تکرار آن جلوگیری شود.
وی در ادامه مسئله آب را همانند نفت و معادن از منافع ملی بر شمرد و تصریح کرد: نزدیک به 50 سال است که در استان یزد سنگ آهن بزرگترین مجتمع فولاد ذوب آهن اصفهان را تامین می کنیم و اگر قرار به گروکشی باشد ما نیز می توانیم از ورود سنگ آهن یزد به اصفهان جلوگيري كنيم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا