تسنیم: محمد اصلانی وکیل سعید مرتضوی اظهار داشت: بنده وکیل سعید مرتضوی در پرونده‌هایی هستم که علیه تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها شکایت کرده است.

وی ادامه داد: سعید مرتضوی در پرونده‌هایی که متهم است (فکر می‌کنم دو پرونده باشد) شخصا از خودش دفاع می‌کند.

اصلانی با بیان اینکه مرتضوی در پرونده کهریزک هم وکیل مدافع ندارد و خودش از خودش دفاع می‌کند افزود: با توجه به اینکه دادستان تهران بوده و از دانش کافی حقوقی برخوردار است، شخصا دفاع می‌کند.

وکیل سعید مرتضوی درباره موضوعی که امروز مبنی بر اتهام معاونت در قتل مرتضوی مطرح شده است گفت: من درباره این اتهام اطلاعی ندارم و به من چنین چیزی ابلاغ نشده است؛‌ طبیعتا به اتهاماتی که در کیفرخواست صادر شده رسیدگی می‌شود.

اصلانی افزود: در کیفرخواستی که قبلا صادر و به دادگاه رفته بود اتهامی مبنی بر معاونت در قتل وجود ندارد و من نمی‌دانم چگونه چنین اتهامی امروز مطرح شده است.

وی درباره اتهامات سعید مرتضوی گفت: بازداشت غیرقانونی و ارائه گزارش غیرواقع، اتهاماتی است که در کیفرخواست مطرح شده بود؛ همچنین درباره عنوان اتهامی عدم ارائه گزارش به سازمان بازرسی هم چیزی در کیفرخواست وجود ندارد.

این در حالی است که از صبح امروز برخی رسانه‌ها ضمن معرفی سعید مرتضوی به عنوان متهم ردیف اول این پرونده، اتهام معاونت در قتل را به وی منتسب کرده‌اند ولی اصلانی این موضوع را تلویحا تکذیب کرد.

سیامک مدیرخراسانی، قاضی این پرونده هم از هرگونه اعلام‌نظر در این‌باره خودداری کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا