یزدفردا: امام جمعه بافق در شورای آموزش و پروش بافق که در دبستان شهید اکرمی برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) گفت: اگر تهذيب در كار نباشد علم توحيد هم به درد نمي خورد.

"حجه الاسلام سلیمانی" با اشاره به ویژگی های تربیت در اسلام گفت: شیوه اسلام برای تربیت عبارت است از رسیدگی همه جانبه به همه ابعاد وجودی انسان و پرورش استعدادها و توانایی های او، به نحوی که عقل، روان، جسم، روح و زندگی مادی و معنوی انسان را دربر بگیرد.

سلیمانی معلمان و مربیان را بزرگ ترین امانتدار خواند و اظهار داشت : معلمان و مربیان که شایسته ترین موجود آفرینش، یعنی دانش آموز در اختیارشان است، وظیفه ای بس سنگین و دشوار برعهده دارند چرا که باید این امانت الهی را خوب تربیت نمایند. لازمه این کار این است که معلم پیش از آنکه به تربیت دیگران بپردازد، خویش را بسازد و تلاش کند که تربیت و سازندگی دیگران را به وسیله رفتار و سیرت خود انجام دهد،نه با بیان و گفتار.

فرماندار بافق نیز در یکصد و سی امین جلسه شورای آموزش و پرورش با گرامیداشت 8 اسفند به عنوان روز امور تربیتی گفت: در سالهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي، نهاد امور تربيتي با هدف گسترش و تعميق ارزشهاي انقلاب اسلامي در نظام آموزش و پرورش كشور شروع به کار کرد.

"مهدی خاوری" با اشاره به نقش امور تربیتی در تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: از درخت تربیت، میوه فرهنگ به دست می آید و از شاخه تعلیم، گل تمدن می شکوفد.

وی تصریح کرد : فرهنگ و تمدن، میراث بشر است؛ میراثی که همه انبیا برای احیای آن مبعوث گردیدند و مسیری است که به خدا ختم می گردد.

خاوری تربیت را ضرورتی اجتناب ناپذیر در زندگی اجتماعی انسان برشمرد و بیان داشت: تربیت، از سویی علم است؛ چون موضوع، هدف و روش دارد، و از سویی فن است؛ زیرا جسم و روح با فنونی تحت مراقبت قرار می گیرد، و به عبارتی هنر است؛ چون در آن توجه به لطافت ها و ریزه کاری هایی وجود دارد که برای دوباره ساختن و سازمان دادن و پرورش استعدادها ضروری است.

در ابتدای این نشست "محمود خواجه ای" ضمن گرامیداشن روز امور تربیتی و بیان عملکرد نهاد امور تربیتی گفت : اين نهاد از بدو شكل گيري تا به امروز مجموعه وسيعي از عملكردها و وظايف متعدد و گوناگوني را بعهده داشته و تحقق امر تربيت را منوط به حضور مربي و فعاليتهاي رسمي غير كلاسي در كنار آموزشهاي كلاسي مي داند.

رئیس آموزش و پروش بافق مهمترين اهداف تشكيل امور تربيتي را حراست از مرزهاي اعتقادي و حفظ دستاوردها و تبيين ارزشهاي انقلاب در مدارس دانست و افزود: انگيزه هاي انقلابي و اسلامي همراه با شعار مربيان امور تربيتي سربازان انقلابند موجب تاسيس اين نهاد انقلابي شده است.

خواجه ای با اشاره به سخن شهید بزرگوار رجایی گفت: مربیان امور تربیتی سربازان انقلاب در آموزش و پرورش هستند که بنا به گفته شهید باهنر «مربیان زمانی با انبیا هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند كه آموزش را از محتوای تزكیه پر كنند»

در ادامه محمود خواجه ای به ارائه گزارش عملکرد آموزش و پرورش در ماه گذشته پرداخت و از تجلیل مربیان ، معلمان و دانش آموزان برتر این شهرستان در هشتم اسفند خبر داد.

گفتنی است هشتم اسفند ماه سال یكهزار و سیصد و پنجاه و نه هجری شمسی، « ستاد امر تربیتی » در مدارس كشور به همّت شهیدان رجائی و باهنر تأسیس شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا