نمایش عاشقستان از یزد درنخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان که در گرگان برگزارشد حائزرتبه برترشد.
این جشنواره با شرکت 10 گروه نمایشی در گرگان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،در بخش کارگردانی لوح تقدیر و 10 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحب حائری زاده کارگردان نمایش عاشقستان از استان یزد، احسان عباسی کارگردان نمایش عطش خورشید از استان گلستان و قریب منوچهری کارگردان نمایش گرگ از استان اردبیل اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد لوح تقدیر و هفت میلیون ریال جایزه نقدی به عباس ابولحسنی بازیگر نمایش مسایا از استان مازنداران، محمد رسائلی بازیگر نمایش پریدن ماهی آزاد با پای کبوتر و بال غزال از استان گیلان، علی دهقان پور بازیگر نمایش عاشقستان از استان یزد، مجید واحدی زاده بازیگر نمایش کاروان از استان اردبیل، علی محمد زاده بازیگر نمایش گرگ از استان اردبیل، مهدی حکیمی بازیگر نمایش رکوئیم در صحرا از استان گلستان و محمود غفاری بازیگر همیشه به نام او از استان همدان اهدا گردید.

در این جشنواره از سمیه بلیانی بازیگر نمایش عاشقستان از استان یزد، بهاره دالوند بازیگر نمایش کاروان از استان اردبیل، فرانک وکیلی بازیگر نمایش هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست از استان کرمانشاه و مریم ندایی بازیگر نمایش گرگ از استان اردبیل در بخش بازیگر زن با اهدای لوح تقدیر و 7 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

در بخش موسیقی و آهنگسازی نیز لوح تقدیر و 5 میلیون ریال جایزه نقدی به یاشار هاشمی و یاشار منوچهری به خاطر نمایش گرگ از استان اردبیل و امیر شمس از استان گلستان به خاطر نمایش عطش خورشید اهدا شد.

در این جشنواره از محمد حسین شمس به خاطر طراحی لباس نمایش عطش خورشید از استان گلستان با اهدای لوح تقدیر و 5 میلیون ریال جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد. در بخش طراحی صحنه نیز 5 میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر به محسن حائری زاده از استان یزد به خاطر طراحی صحنه نمایش عاشقستان و محسن مقامی به خطر نمایش رکوئیم در صحرا از استان گلستان اهدا شد.

در بخش طراحی نور نیز از محس مقامی به خاطر نمایش رکوئیم در صحرا از استان گلستان با اهدای لوح تقدیر و 5 میلیون ریال تقدیر به عمل آمد.

در پایان نیز به هر یک از 10 گروه شرکت کننده مبلغ 25 میلیون ریال به عنوان هدیه تقدیم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا