عباسی که به دعوت همتای ترکیه ای خود در صدر هیاتی به آنکارا سفر کرده بود با بیان این مطلب گفت : با توجه به تغییر رییس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران و نواب فدراسیون فوتبال در برهه کنونی نیاز به تشکیل مجمع فوق العاده در فدراسیون فوتبال است تا اعضای این مجمع در خصوص مباحث مدیریتی این فدراسیون تصمیم گیری کنند.
 
 ˈ محمد عباسی ˈ وزیر ورزش و جوانان ایران بر برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال تاکید کرد .

عباسی که به دعوت همتای ترکیه ای خود در صدر هیاتی به آنکارا سفر کرده بود با بیان این مطلب گفت : با توجه به تغییر رییس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران و نواب فدراسیون فوتبال در برهه کنونی نیاز به تشکیل مجمع فوق العاده در فدراسیون فوتبال است تا اعضای این مجمع در خصوص مباحث مدیریتی این فدراسیون تصمیم گیری کنند.

وزیر ورزش و جوانان ایران در باره شایعات مربوط به استعفای ˈ علی کفاشیان ˈ رییس فدراسیون فوتبال گفت : تاکنون استعفای کفاشیان در اختیار من قرار نگرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد در روزهای اول تا چهارم اسفند ماه در تهران اظهارداشت : تمامی شرایط برای برگزاری این مسابقات مهیا شده است .

عباسی در باره مشکلات مالی فدراسیون کشتی اظهارداشت : این فدراسیون اکنون با هیج مشکلی مالی روبه رو نیست و ما انتظار داریم که کشتی گیران کشورمان دراین مسابقات افتخار کسب کنند.

وزیر ورزش وجوانان ایران در باره زمان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون کشتی برای انتخاب رییس این فدراسیون اظهارداشت : تلاش خواهیم کرد که تا پایان سال جاری نسبت به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون کشتی اقدام کنیم ، در غیر این صورت این مجمع اوایل سال آینده برگزار خواهد شد .

عباسی در باره زمان برگزاری دیگر مجامع فدراسیون های ورزشی نیز اظهارداشت : در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و بزودی مجامع انتخابی تمامی فدراسیون های ورزشی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سووالی مبنی بر نامزدی اش برای ریاست کمیته ملی المپیک اظهارداشت : در این باره تصمیمی تاکنون اتخاذ نکرده ام ، ولی نامزد شدن من برای ریاست کمیته ملی المپیک بستگی به شرایط خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان ایران با انتقاد از تصمیم کمیته بین المللی المپیک در حذف رشته کشتی از بازی های المپیک 2020 اظهارداشت : دلایل مخالفت خود را با رویکرد جدید کمیته بین المللی المپیک در حذف کشتی از بازی های المپیک 2020، به مقامات این کمیته ارایه خواهیم کرد.

عباسی افزود: مجامع بین المللی هماهنگ کننده علائق و ظرفیت های ورزشی ملت ها هستند و لازم است که این علائق و ظرفیت ها در تصمیمات آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشتی در منطقه خاورمیانه به ویژه ایران، یک ورزش باستانی و پرطرفدار است، یادآور شد که تصمیم روز گذشته هیات اجرایی رضایت بخش نیست ومی خواهیم به سمع مسوولان کمیته بین المللی المپیک برسانیم که چنین رویکردی نداشته باشند.

وزیر ورزش وجوانان ایران گفت: با احترام به تصمیمات بین المللی ، دلایل مخالفت خود را با این رویکرد کمیته بین المللی المپیک به طرق مناسب اعلام خواهیم کرد.

عباسی افزود : در این خصوص رایزنی های لازم را با کشورهای مختلف در مخالفت با حذف کشتی از بازی های المپیک 2020 انجام خواهیم داد .

عباسی در خصوص محتوای موافقتنامه امضا شده با وزارت ورزش و جوانان ترکیه هم گفت:بطورکلی در تفاهم نامه وظایف مشترک و تلاشهای مشترک در ابعاد متعدد ورزشی و امور جوانان گنجانیده شده است و چون چنین تصمیم واراده مشترک وجود دارد، قطعا در رابطه با ورزشهای پرطرفدار مثل فوتبال، بسکتبال و والیبال مد نظر این موافقتنامه بوده است.

وی درباره برگزاری دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و ترکیه گفت:در این تفاهم نامه مقرر شده است که گروه مشترکی برای پیگیری مفاد آن تشکیل شود، این گروه موضوعات مشترک را مشخص و به اطلاع مقامات ورزشی دوکشور خواهد رساند و درخصوص برگزاری مسابقات دوستانه به ویژه در رشته فوتبال نیز اعضای این گروه اعلام نظر می کنند.

عباسی در ادامه اظهارداشت : این گروه تا سه هفته دیگر باید تشکیل شد و از سوی ایران ˈ حمید سجادی ˈ معاون وزارت ورزش وجوانان ایران در آن شرکت خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان ایران در مدت سه روز حضور خود در آنکارا با ˈ سوات قلیچˈ همتای ترکیه ای خود ، ˈ اوغور اردنر ˈ رییس فدراسیون بین المللی تیراندازی با کمان و ˈ عثمان آشیک باک ˈ رییس گروه دوستی پارلمان ترکیه نیز دیدار و گفت وگو کرد.

عباسی را در سفر سه روزه به ترکیه،ˈ محمدصادق اکبریˈ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ˈجمشید جعفرپورˈ نماینده مجلس شورای اسلامی، ˈمحمدعلی شجاعیˈ رییس فدراسیون تیراندازی با کمان و ˈمحمد جعفری ملکˈ مدیرکل روابط بین الملل این وزارت خانه همراهی می کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا