رييس جمهور در يك مصاحبه تلويزيوني : مردم با كاهش مصرف سوخت فرصت ايجاد تحولات بزرگ در كشور را فراهم كنند

گروه خبر اجتماعي يزدفردا

يزدفردا:رييس جمهور بااشاره به هزينه 55 ميليارد دلاري دولت براي تامين انرژي مصرفي كشور، از مردم، متخصصين و صاحبان صنايع خواست با زمينه سازي براي كاهش مصرف سوخت، فرصت ايجاد تحولات بزرگ در صنعت و اقتصاد كشور را فراهم كنند.
به گزارش گروه  خبر اجتماعي يزدفردا "دكتر محمود احمدي نژاد عصر امروز در مصاحبه اختصاصي با خبرنگاران واحد مركزي خبر و شبكه خبر به تشريح اقدامات دولت براي اجراي مصوبه مجلس در خصوص سهميه بندي بنزين پرداخت و با تاكيد بر اينكه كار سهميه بندي در كشور بسيار پيچيده و گسترده است ، گفت: تشخيص مجلس اين بود كه دولت زودتر سهميه بندي بنزين را اجرا كند؛ چرا كه مصرف بنزين در كشور روز افزون است و منابع كشور اجازه واردات بيش از اين را نمي¬دهد.
رييس جمهور افزود: دولت موظف است قانون مجلس را اجرا كند و همه تلاشمان اين بود كه اين قانون به بهترين نحو اجرا شود كه كمترين زحمت را براي مردم داشته باشد.
رييس جمهور با اشاره به اينكه كل درآمد نفتي ايران ازفروش نفت و گاز و ديگر فرآورده¬هاي نفتي 50 ميليارد دلار در سال است، تصريح كرد: مصرف انرژي در كشور از قبيل نفت، گاز و بنزين 55 ميليارد دلار است و اين رقم سنگين در دنيا كم نظير است.
رييس شوراي اقتصاد با بيان اينكه ملت عزيز ايران در طرح سهميه بندي بنزين مي¬پذيرند كه مشكلات جنبي هم وجود داشته باشد، گفت: ما بايد از روشهاي گوناگون، مصرف بنزين را كاهش دهيم و از اين رو تشخيص مجلس اين بود كه بنزين بايد سهميه بندي شود و دولت اين خواسته را اجرا كند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه با اجراي طرح كارت هوشمند سوخت، مصرف بنزين در روزهاي اخير از 80 ميليون ليتر به 70 ميليون ليتر در روز كاهش يافته است، تاكيد كرد: با برنامه¬ها و فعاليت¬هايي كه اكنون داريم انجام مي¬دهيم ، بايد مصرف بنزين در كشور به زير 60 ميليون ليتر در روز برسد و اين يك اتفاق خيلي بزرگ است.
رييس جمهور با اشاره به اينكه با كاهش مصرف بنزين، منابع مالي آن در توسعه حمل و نقل، شهرها، مسكن، راه، آب و برق، دانشگاهها و آزمايشگاهها و توسعه و نوسازي مدارس صرف خواهد شد،اظهار كرد: البته فقط با سهميه بندي بنزين كار درست نمي¬شود؛ بلكه بايد توسعه حمل و نقل عمومي و گاز سوز كردن خودروها را با جديت دنبال كنيم و دراين باره دولت برنامه¬هايي تنظيم كرده كه بسيار وسيع است.

رييس جمهور در يك مصاحبه تلويزيوني =====يزدفردا


دكتر احمدي نژاد گفت: اگر ما گاز سوز كردن خودروها را توسعه دهيم و فقط در سال جاري وانت¬ها، تاكسي¬ها و مسافركش¬ها بتوانند به طور كامل گاز سوز شوند، بين 24 تا 26 ميليون ليتر بنزين در روز صرفه جويي مي¬شود.
وي افزود: امسال با اين كار از هر نوع وارداتي بي¬نياز مي¬شويم و حتي مي¬توانيم بخشي از بنزين را صادر كنيم.
رييس جمهور در ادامه به برخي موانع و مشكلات طرح سهميه بندي سوخت بنزين اشاره كرد و گفت: البته در اين ميان كساني هستند كه آن روزهايي كه قانون سهميه بندي بنزين اجرايي نشده بود، مي¬گفتند چرا سهميه بندي نمي¬كنيد، چرا عقب انداخته¬ايد، اما روزي كه سهميه بندي اجرايي شد، مي¬گفتند چرا سهميه بندي كرديد؟!
وي افزود: البته كسي علاقه¬اي به اعمال محدوديت ندارد. واقعاً دولت و مجلس نه مي¬خواهند حركت خودروها در شهرها به صورت زوج و فرد باشد، نه مي¬خواهند محدوديت ترافيكي بگذارند و نه مي¬خواهند بنزين سهميه بندي شود.
در ادامه اين مصاحبه تلويزيوني، دكتر احمدي نژاد در مورد مازاد مصرف بنزين بعضي از خودروها گفت: بيش از 85 درصد مصرف بنزين كمتر از سهميه¬اي است كه اعلام شده است. با اين حال تا پايان تابستان بر اساس آماري كه مي¬گيريم كساني¬ كه نياز به مصرف بيشتر دارند، اعلام كنند تا دولت از طريق افزايش توليد آن را تامين كند.
وي در ادامه با اشاره به ادعاي رسانه¬هاي غربي مبني بر اين كه اجراي طرح سهميه بندي بنزين در واقع آماده شدن ايران براي تحريم بين المللي است،اظهار كرد: ما هر كاري كه در كشور انجام دهيم آنان يك حرفي مي¬زنند و اين هم نشان مي¬دهد آنها يك نيتي و توطئه¬اي داشتند كه خنثي شد و به اين خاطر عصباني هستند.
رييس جمهور گفت: آنان ملت ما را نمي¬شناسند ، آنها خيال مي¬كنند مثلا اگر اعلام كنند بنزين نمي¬فروشيم، ملت ايران دستشان را بالا مي¬برند و اينكه ما مي¬گوييم انرژي هسته¬اي نمي¬خواهيم، اما آنان اشتباه مي¬كنند. اگر آنها آن كار را هم بكنند بلافاصله مردم خودشان به صحنه مي¬آيند و توطئه دشمن را خنثي مي¬كنند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در دولت نهم توسعه و ساخت پالايشگاههاي جديد بنزين در دستور كار قرار گرفته است، تاكيد كرد: در سه سال آينده ايران اسلامي به يكي از صادر كنندگان اصلي بنزين در منطقه و دنيا تبديل خواهد شد كه درآمد خوبي براي ملت ايران خواهد داشت.
وي در ادامه با بيان اينكه سهميه بندي بنزين هيچ ارتباطي به افزايش قيمت¬ها ندارد، تصريح كرد: همه تلاش¬ها و تحمل فشارها از سوي دولت به خاطر اين است كه بي¬جهت قيمت¬ها افزايش نيابد و زندگي مردم دچار آسيب نشود.
رييس جمهور با اشاره به اينكه با كمك و همكاري مردم، متخصصين و صاحبان صنايع بايد زمينه كاهش مصرف سوخت را به عنوان يك فرصت بزرگ براي صنعت و اقتصاد كشور فراهم كنيم، گفت: اگر ما ظرف 3-4 سال آينده خودروهاي كشور گاز سوز كنيم، به كلي از مصرف بنزين بي¬نياز مي¬شويم.
رييس جمهور با بيان اينكه تا مهر ماه سال جاري 550 جايگاه سوخت گاز در كشور خواهيم ساخت، گفت: اين آمار تا پايان سال به هزار جايگاه سوخت گاز در كشورخواهد رسيد.
وي افزود: اگر خودروها گاز سوز شوند، محيط زيست هم از نظر استانداردهاي زيست محيطي، پاكيزه تر و سالم¬تر خواهد شد.
رييس جمهور در پايان اين مصاحبه با بيان اينكه ملت شريف ايران توانايي تصميم گيري بزرگ و اجراي آن را دارند، گفت: همه تلاش دولت خدمتگزار اين بوده و هست كه مردم راحت باشند و زياد به زحمت نيفتند .

يزدفردا

اخبار مرتبط در يزدفردا :

دولت تبلیغاتچی موفق ندارد ؟ دولت تبلیغاتچی موفق ندارد ؟
تاریخ : يكشنبه 24 دي 1385 - بعدازظهر 09:45





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا