خبر علمي يزدفردا "يك متخصص بيماري‌هاي پوست و مو در يزد به بزرگسالان مبتلا به بيماري زگيل توصيه كرد؛ استفاده از سنگ پا باعث انتشار ويروس در قسمت‌هاي كف پا مي‌شود، لذا از سنگ‌پا زدن روي زگيل‌ها اجتناب كنيد.

دكتر نصرت پورسينا در گفت‌وگو با (ايسنا) -با بيان اين كه بيماري زگيل(WART) به دليل يك علت ويروسي با نام HPV بروز مي‌كند، گفت: ويروس زگيل داراي انواع مختلفي مي‌باشد و با اشكال باليني ومتعددي بر روي صورت، دست، پا و گاهاً در ‌ناحيه تناسلي بروز مي‌كند.

وي زگيل را يك بيماري واگيردارعنوان و توصيه كرد: افراد مبتلا به اين بيماري نبايست بدون توجه از اين بيماري گذر كنند؛ چرا كه يك دانه زگيل در فرد مبتلا مي‌تواند چندين عدد براي خود فرد بيمار و چندين زگيل در حين تماس با ديگران ايجاد نمايد.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در خصوص درمان زگيل گفت: زگيل‌هاي ويروسي از طريق روش‌هاي يخ درماني يا فريزتراپي، الكتروكوتز و دارو درماني قابل درمان است.

وي تصريح كرد:‌ زگيل در افراد بزرگسال دركف پا شايع‌تر است بنابراين به اين افراد توصيه مي‌شود در هنگام استفاده از استخر و به خصوص مكان‌هاي عمومي نكات بهداشتي را رعايت كنند و درهنگام استحمام از استفاده سنگ پا اجتناب نمايند، چرا كه استفاده از سنگ پا باعث انتشار ويروس در قسمت‌هاي كف پا مي‌شود.

دكتر پورسينا در پايان متذكر شد: با مشاهده هر نوع ضايعه در قسمت‌هاي مختلف بدن از جمله صورت، دست و پا از خود درماني اجتناب كرده و با مشورت پزشك متخصص درمان مناسب تجويز گردد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا