حضور معاونين استاندار يزد در صبحگاه نيروي انتظامي

گروه خبر اجتماعي يزدفردا

بازديد معاون عمراني استاندار از صبحگاه نيروي انتظامي:توسعه و اشتغال در گرو امنيت است



معاونين به همراه جمعي از مديران استانداري در صبحگاه نيروي انتظامي حضور يافت و از خدمات جمعي از پرسنل نيروي انتظامي قدرداني كرد.

به گزارش گروه خبر اجتماعي يزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري؛ سيد عليرضا نبوي‌زاده در اين مراسم با اشاره به اين كه توسعه و اشتغال در گرو امنيت و ايجاد فضايي آرام است گفت: به بیان امام علی (ع) نعمتي بالاتر از امنيت وجود ندارد، در منطقه‌اي كه امنيت نباشد توسعه‌اي رخ نخواهد داد و جامعه با مشكلات عديده‌اي روبرو خواهد شد.

حضور معاونين استاندار يزد در صبحگاه نيروي انتظامي



وي نتيجه خدمات پرسنل نيروي انتظامي را فراهم آمدن آرامش و امنيت در شهر عنوان كرد و با اشاره به زلزله بم افزود: در زلزله بم، مردم زلزله زده قبل از درخواست مايحتاج زندگي، درخواست حضور نيروي انتظامي و برقراري امنيت در شهر را داشتند كه اين مسئله به خوبي نشان‌دهنده جايگاه امنيت در ميان مردم است. نبوي‌زاده با اشاره به اين كه استان يزد با جمعيتي بالغ بر يك ميليون نفر به واسطه خدمات شبانه روزي پرسنل نيروي انتظامي، شب را با آسايش به صبح مي رساند از خدمات اين نيرو ها قدردادني كرد و ادامه داد: فعاليت هاي مستمر نيروي انتظامي در راه برقراري امنيت در شهر قابل محاسبه نيست.

وي سپس به فعاليت هاي نيروي انتظامي در امر خدمات جاده اي اشاره كرد و گفت: براي كاهش تصادفات جامعه‌اي و تلفات جاني و مالي ناشي از آن، فعاليت‌هاي گوناگوني از جمله فرهنگسازي بايد صورت پذيرد. اما آنچه كه بيش از هر چيز موثر است حضور پليس و اعمال فعاليت هاي نظارتي در جاده‌هاست. نبوي‌زاده به فعاليت‌هاي نيروي انتظامي در ايام نوروز اشاره كرد و اظهار داشت: امسال با افزايش ترافيك و حجم مسافرت‌هاي برون‌شهري اگر خدمات نيروي انتظامي نبود مشكلات عديده‌اي براي استان در اين رابطه رخ مي‌داد. وي با بيان اين كه اگر همه اين فعاليت‌ها تنها منجر به حفظ جان يك انسان شده باشد ارزشمند و قابل تمجيد است افزود: اميدواريم با استمرار اين فعاليت‌ها در ايام تابستان، شاهد كاهش تصادفات جاده‌اي و مشكلات ناشي از آن باشيم و رسالتي كه بر عهده‌ ما گذاشته شده است را به خوبي به انجام رسانيم.

در ابتداي اين مراسم نيز اكبرشاهي، فرمانده نيروهاي انتظامي در يزد با اشاره به طرح تابستانه نيروي انتظامي گفت: طرح تابستانه در سه مرحله در تابستان امسال به اجرا در خواهد آمد که اين برنامه با 45 گشت سيار و 9 ايستگاه ثابت در نقاط از پيش تعيين شده صورت خواهد پذيرفت. وي به فعاليت نيروي انتظامي در نوروز امسال اشاره كرد وادامه داد: در ايام تعطيلات نوروزي امسال به رغم افزايش مسافرت‌ها، نيروي انتظامي فعاليت‌هاي خود را به طور مستمر و شبانه‌روزي پيگيري كرد و توانست موفقيت هاي بسياري را در اين رابطه كسب كند. اكبرشاهي گزارشي از خدمات نيروهاي انتظامي در ايام نوروز را ارائه كرد و گفت: با اطمينان كامل اعلام مي‌كنم كه امروز وضعيت در جاده‌ها با توجه به امكانات موجود در استان، وضعيتي رضايت‌بخش و قابل‌قبول است.

وي با اشاره به بحث انتظامي گفت: در سه ماهه سال جاري در اكثر موارد با تلاش نيروي انتظامي آمار سرقت از منازل، سرقت از مغازه‌ها، سرقت اتوميل و لوازم داخل آن و كيف‌قاپي را به طور قابل‌توجهي كاهش داده‌ايم. وي با اشاره به اين كه برنامه‌ريزي‌ها و انجام عمليات‌هاي انتظامي به صورت علمي و كارشناسي صورت مي‌گيرد به مسئله امنيت اجتماعي اشاره كرد و گفت: اين مسئله در سال گذشته راسا در استان به اجرا در آمد و مصاديق عملياتي احساس امنيت به صورت مشخص و تعريف شده، عملياتي گرديد و به رده‌هاي اجرايي ابلاغ شد كه خوشبختانه در اين رابطه با كاهش حدود 40 درصدي جرايم روبرو بوده‌ايم. وي به برخورد با بدپوششي، اراذل و اوباش، متظاهرين به فساد و مزاحمين نواميس اشاره كرد و ادامه داد: در مرحله بعدي، طرح نجات انجام شد كه در اين رابطه برخورد با معتادين تزريقي و پرخطر شروع گرديده و اين مسئله با هماهنگي و تلاش بسيار در حال پيگيري ميباشد.

شايان ذكر است؛ در پايان اين مراسم از برخي از پرسنل نيروي انتظامي تقدير و جوايزي به رسم يادبود به آنها اهدا شد.

يزدفردا  




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا