همزمان با آغاز ماه بهمن، ماه پيروزي انقلاب اسلامي ايران، استوديو آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، ميزبان راويان و چهره هايي است كه دوران شكوهمند پيروزي انقلاب اسلامي را از نزديك شاهد بوده اند.

    به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، تاريخ شفاهي يكي از شيوه هاي پژوهش در تاريخ است كه به شرح و شناسايي وقايع، رويدادها و حوادث تاريخي بر اساس ديده ها، شنيده ها و عملكرد شاهدان، ناظران و فعالان آن ماجراها مي پردازد.

    در همين راستا و هم زمان با فرارسيدن ايام الله دهه فجر، واحد آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان، در تعامل با ادارات و ارگان هاي دولتي، مصاحبه با افراد تاثيرگذار در انقلاب اسلامي يزد و شاهدان و ناظران عيني را آغاز نموده به گونه اي كه تاكنون شماري از اين افراد با حضور در استوديو آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان، به بيان خاطرات ارزشمند از لحظات فراموش نشدني پيروزي انقلاب اسلامي پرداخته اند. روند مصاحبه با افراد معرفي شده همچنان ادامه دارد و سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد از تمامي آگاهان و عزيزاني كه شاهد و ناظر وقايع دوران انقلاب بوده اند جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل مي آورد.

   گفتني است واحد آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد، پس از شناسايي شخصيت ها و پيش كسوتان مهم علمي، فرهنگي، سياسي، هنري و اجتماعي استان و ايجاد ارتباط با آن ها زمينه انجام مصاحبه در زمينه هاي موردنظر را فراهم مي نمايد. پس از انجام مصاحبه و ضبط آن، متن مصاحبه پياده سازي مي شود و به همراه مدارك شخصي ارائه شده از سوي مصاحبه شوندگان در گنجينه آرشيو شفاهي سازمان نگهداري مي گردد تا چراغ راهي براي پژوهشگران و علاقمندان به تاريخ  باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا