برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان یزد در نشست اعضای این کمیته‌ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان يزد، این نشست با حضور زارع دبیر ستاد، دوست فاطمی‌ها جانشین و دبیر کمیته کودک و نوجوان، نشاسته‌گر و مشعل‌چی نمایندگان کمیته‌ی امداد امام‌خمینی(ره)، کوچک‌زاده نماینده‌ی حوزه‌‌ی هنری،‌ حق‌جو نماینده‌ی بهزیستی، معاون و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی کانون استان و مربی مسؤولان مراکز شهرستان یزد در مرکز شماره‌ي یک یزد برگزار شد.

دبیر ستاد دهه‌ی فجر استان یزد در این جلسه اظهار داشت: از ویژگی‌های برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان، جذابیت، تنوع و کیفیت در برنامه‌ریزی‌‌ها است و اعتقاد قلبی مسؤولان این کمیته‌ نیز بر این اساس است.

سعید زارع در خصوص سیاست‌های ستاد دهه فجر استان در سال 91 گفت: با توجه به این‌که امسال سی و چهارمین جشن تولد انقلاب اسلامی با تولد رسول اکرم (ص) مقارن شده‌ است، اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی با صبغه‌ی جشن و سرود در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: طبق سال‌های گذشته توجه ویژه به مخاطبین کودک و نوجوان با ارائه‌ی تصاویر هنرمندانه، امیدآفرین و نشاط آور از انقلاب اسلامی از اهداف ستاد دهه فجر و کمیته‌ی کودک و نوجوان است و بر این اساس تعمیق معرفت دینی و انقلابی در کودکان ما ریشه‌دار خواهد شد.

وی یکی از بهترین برنامه‌های این کمیته را ویژه‌برنامه‌ی "کوچه‌ی انقلاب" عنوان و بیان کرد: راهپیمایی نوگلان بهزیستی نیز یکی دیگر از برنامه‌های تاثیرگذار کمیته‌ی کودک و نوجوان است زیرا که در این سنین کودکان ما با شرکت در این برنامه‌ها آموزش می‌بینند تا  خود را برای حضور در آینده‌ی ایران آماده سازند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در این نشست در خصوص اهداف و وظایف کمیته‌ی کودک و نوجوان دهه فجر گفت: درست است که آشنا کردن کودکان و نوجوانان با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی از وظایف این کمیته است اما به نظر می‌رسد که بیشتر برنامه‌های مدنظر ستاد دهه فجر، به کیفیت و چگونگی وقایع انقلاب و بیان خاطره‌ها پرداخته و کم‌تر چرایی وقایع آن را پوشش داده است.محمدرضا آخوندی افزود: باید مفاهیم و ارزش‌های انقلاب را به شیوه‌های هنری به بچه‌ها آموخت تا بچه‌های ما یاد بگیرند که نه ظلم کنند و نه ظلم بپذیرند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، جانشین و دبیر کمیته‌ی کودک و نوجوان نیز در این نشست ضمن اعلام برنامه‌های اعضا و نهادها‌ی مربوط به این کمیته یادآور شد: کمیته‌ی کودک و نوجوان از کمیته‌های فعال ستاد دهه فجر است و با توجه به این‌که دهه فجر امسال با تولد نبی اکرم (ص) همراه شده است، این کمیته همچنان با هدف ایجاد تجربه‌های لذت‌بخش برای کودکان و نوجوانان، تنوع، شادابی و خلاقیت را بیش از پیش در برنامه‌های خود در نظر خواهد گرفت.

در ادامه هرکدام از اعضای این جلسه در خصوص برنامه‌های مربوط به اداره، سازمان و مرکز خود گزارش داد. نماینده‌ی کمیته‌‌ی امداد امام خمینی در کمیته‌ی کودک و نوجوان گفت: کمیته‌ی امداد امام (ره) در ایام‌الله دهه فجر امسال با وجود پنج کانون در استان و با اجرای برنامه‌های متفاوت فرزندان خود را پوشش خواهد داد.

مشعل‌چی نماینده‌ی کمیته‌ی امداد امام (ره) در این نشست با اشاره به اجرای برنامه‌های دهه فجر با همکاری پنج کانون‌ کمیته‌ی امداد در استان، اذعان داشت: در برنامه‌های امسال به معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان خواهیم پرداخت. همچنین نمایشگاه‌هایی با موضوع عفاف و حجاب، آشنایی با مفاهیم و ارزش‌های انقلاب، بیداری اسلامی و استکبارستیزی در این دهه‌ی مبارک دایر خواهد شد. در این ایام همچنین مشاوران این کمیته در کانون‌‌های استان به خانواده‌ها و کودکان و نوجوانانی که بهداشت روانی آن‌ها تهدید شده است، مشاوره می‌دهند.

نماینده سازمان بهزیستی در این کمیته با بیان این‌که این سازمان، برنامه‌های تدوین شده‌ای برای نونهالان خود در نظر گرفته است، افزود: امسال مسیر راهپیمایی نوگلان بهزیستی با توجه به سردی هوا، کوتاه‌تر و از میدان امیرچخماق تا مسجد حظیره خواهد بود و در آن‌جا آرامگاه سومین شهید محراب توسط کودکان گل‌افشانی خواهد شد.

حق‌جو یادآور شد: کمیته‌ی کودک و نوجوان باید در این ایام برای کودکان خاص نیز برنامه‌هایی را در نظر بگیرد. برنامه‌هایی که کودکان معلول، بی‌سرپرست، بدسرپرست و سرطانی را نیز پوشش دهد.

روح‌االله فخرآبادی کارشناس هنری کانون استان و مسؤول برنامه‌‌های تریلی سیار کانون در دهه فجر گفت: این تریلی سیار با مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کشور، برای اولین بار است که در استان یزد حضور خواهد داشت. این تریلی برای اجرای نمایش عروسکی در حضور کودکان چند شهرستان استان، مجهز شده‌ است.

وی همچنین از جشنواره فیلم‌ کوتاه و انیمشین‌ کانون و برپایی نمایشگاه عکس اعضا و مربیان در این ایام‌ا... خبر داد.

کوچک‌زاده نماینده‌ی حوزه هنری استان یزد نیز  از مشارکت و همکاری حوزه هنری استان در خصوص برنامه‌های تریلی سیار اعلام آمادگی کرد.

بی‌بی‌فاطمه احمدزاده، کارشناس ادبی کانون استان نیز در خصوص برنامه‌های ادبی در ایام‌ا... دهه فجر 91 تصریح کرد: علاوه بر حضور مربیان ادبی شهرستان یزد در ویژه‌برنامه‌ی کوچه‌‌ی انقلاب و با توجه به هم آستانه شدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تولد حضرت محمد(ص)، برنامه ده حدیث نبوی، محوریت کار ادبی مربیان مراکز استان خواهد بود.

سکینه قیصری مسؤول مرکز شماره‌ی یک یزد در خصوص برنامه‌های 12 بهمن تشریح کرد: با حضور اعضای مراکز شهر یزد در محل گل‌زار شهدای سیدجعفر، گلزار این بزرگواران غبارروبی و عطرافشانی خواهد شد. علاوه بر این کودکان و نوجوانان این مرکز، کارت پستال‌هایی با محتوای نامه به شهدا را آماده‌سازی خواهند کرد.

فریبا تکبیری مسؤول مرکز شماره‌ی دو یزد نیز در ادامه گفت: مرکز شماره دو یزد در دهه فجر امسال، فیلم‌های اصحاب کهف، اصحاب فیل، تبر و بهادر را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین این مرکز، قصه‌گویی داستان‌های حماسی ایران از جمله مبارزه‌ی کاوه آهنگر با ضحاک ماردوش و پهلوانی آرش کمان‌گیر را علاوه بر تزئین کوچه‌ی انقلاب و آماده‌سازی بسته‌های شکلات و فرفره‌های رنگی برای میهمانان کوچک این کوچه، در برنامه‌های خود خواهد داشت.

زهرا اتحادی، مسؤول مرکز شماره‌ی سه یزد از برگزاری جشنواره‌ی بازی‌های سنتی در کنار جشن دوچرخه‌ها در پارک دانش خبر داد و افزود: کودکان و نوجوانان در این برنامه دوچرخه‌های خود را برای حضور در جشن با نمادها و المان‌های انقلابی تزئین خواهند کرد.

منیره‌السادات سیدمورتی مسؤول مرکز شماره‌ی چهار یزد نیز در خصوص جشنواره نمایش خلاق در این ایام گفت: این جشنواره هیجدهم بهمن‌ماه از ساعت 8 تا 12 در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون و با حضور کودکان گروه سنی ج برگزار خواهد شد.

فائزه سالاری، مسؤول مجتمع فرهنگی هنری کانون نیز اجرای جشن انقلاب با برنامه‌های پرده‌خوانی، دو قصه با مضامین انقلابی، سرود، معرفی پیامبر اکرم (ص) در قالب اسلاید و... از برنامه‌هایی شمرد که با مسؤولیت این مرکز برگزار خواهد شد.

برنامه‌های شاد و متنوع کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان یزد، از 12 تا 22 بهمن‌ماه، به همت اعضا و مربیان کلیه مراکز کانون استان یزد برگزار خواهد شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا