مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اولین جشنواره مطبوعات محلی استان یزد، 11 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

اعظم السادات میرجلیلی _ خبرنگار یزدفردا، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد، افزود: 584 اثر از 279 نفر كه از اين تعداد 91 نفر زن و 188 نفر مرد هستند، به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.

وي ادامه داد: 415 اثر از نشريات محلي، 73 اثر از سرپرستي روزنامه‌ هاي كثيرالانتشار و 96 اثر از خبرگزاري‌ ها دريافت شده است و بيشترين آثار ارسال شده در بخش نشريات محلي، نشريه بشارت نو با 62 اثر، روزنامه پيمان يزد با 55 اثر و پيك معلولين با 47 اثر می باشد.

عبدالحسینی اظهار داشت: همچنين در بخش سرپرستي روزنامه‌ هاي كثيرالانتشار روزنامه جام ‌جم با 20 اثر، روزنامه قدس با 15 اثر و روزنامه جوان با هشت اثر بيشترين آثار را ارسال كردند و بيشترين آثار ارسالي از خبرگزاري ها نیز  21 اثر از خبرگزاري شبستان و 15 اثر از خبرگزاري مهر می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: 50 نفر از برگزيدگان این جشنواره تجليل خواهند شد که 12 نفر در رشته ‌هاي مختلف حائز رتبه اول شدند كه از این تعداد 10 نفر مرد و دو نفر زن هستند.

وی ادامه داد:  18 نفر شامل 12 نفر مرد و پنج نفر زن  نیز حائز رتبه دوم شدند و همچنين 20 نفر در رشته ‌هاي مختلف حائز رتبه سوم شدند  كه 16 مرد و چهار نفر زن هستند و  18 نفر نیز در بخش هاي مختلف شايسته تقدير شدند كه از اين تعداد 10 نفر مرد و هشت نفر زن هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه به برگزاری دومین  جشنواره صنايع دستي با مضامين قرآني اشاره کرد و گفت: در این جشنواره یک هزار و 25 اثر در سايت جشنواره ثبت نام كردند كه 257 اثر شامل 91 اثر در بخش چوب، 71 اثر در بخش نگارگري و تذهيب،  65 اثر در بخش فلز، 20 اثر در بخش ويژه معلولين و 20 اثر در بخش زندان ‌ها به بخش نمايشگاه راه يافته است.

وي ادامه داد: استان تهران با 47 اثر، اصفهان با 46 اثر و اراك با 29 اثر بيشترين استان‌هاي ارسال كننده آثار به جشنواره می باشند.

عبدالحسینی افزود: این جشنواره روز شنبه هفتم بهمن ماه سال جاري ساعت 9 صبح افتتاح  می شود و ساعت 6 بعدازظهر مراسم اختتامیه و از برگزيدگان جشنواره تجلیل خواهد شد و نمايشگاه به مدت يك ماه در محل گنجينه فرهنگ و هنر واقع در ميدان خان يزد دایر خواهد بود.

محمد علی رجبی، عضو هیات داوران دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی نیز در این نشست گفت: برگزاری این جشنواره باعث رونق کار هنرهای اسلامی در کشور شده است. 

وی ادامه داد: آثاری که مجوز ورود به نمایشگاه را دریافت کرده است،آثاری فاخر و ارزشمندی هستند که باید دردیگر نمایشگاه ها مورد بازدید علاقه مندان قرار گیرد.

حسین یاوری ، یکی دیگر از اعضای هیئت داوران جشنواره صنایع دستی با مضامین قرآنی نیز گفت: تعداد آثاری که به دبیرخانه جشنواره صنایع دستی قرآنی ارسال شده است نشان می دهد که این جشنواره از اعتباربالایی برخوردار است.

نازیلا دریایی ، عضو هیات علمی دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی نیز گفت: تداوم برگزاری اینگونه جشنواره ها به طور حتم  در ارتقا و رشد هنرهای قرآنی موثر و روبه جلو خواهد بود.

وی ادامه داد: استان يزد به دليل سابقه تاريخی و مذهبی و برگزاری جشواره‌ هايی از اين قبیل و حمایت های همه جانبه مسئولان فرهنگی استان، برای برگزاری این جشنواره انتخاب گردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا