مرمت و نورپردازی باغ گلشن طبس که نمونه ای از باغ ایرانی در دل کویر است، آغاز شد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: سیدمهدی قیصری گفت: طراحی این باغ بر اساس نمونه چهار باغ و برگرفته از آیات قرآنی درباره بهشت است، که دو نهر آب روان ودائمی همدیگر را قطع می نمایند. در  ورودی اصلی باغ، عمارتی تاریخی به عنوان سردرب وجود داشته که بر اثر زلزله سال 57 طبس ویران گردید و هم اکنون ساختمانی با همان طرح و نقشه مجدداً  بنا گردیده است.

سرپرست  نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس با تصریح این مطلب که فاز اول مرمت این باغ با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال با مشارکت شهرداری آغاز گردیده ، افزود: جمع آوری بتن کف راهروها، اجرای شفته ریزی، اجرای آجرفرش کف، اجرای هره 20سانتی، بندکشی و دیوارچنی جویها  از اقداماتی مرمتی آن به شمار می رود.

قیصری گفت:  طراحی نورپردازی آن نیز در دست اقدام است که با عملی شدن آن  شکوه و زیبایی این باغ ایرانی  برای گردشگران نوروزی هرچه بهتر در دل کویر خودنمایی کند.

گفتني است باغ گلشن طبس از باغات ایرانی است که توسط میرحسن خان ،سومین حاکم طبس ،ازسلسله خوانینی که به وسیله نادرشاه به حکومت طبس منصوب شدند ،ایجاد گردیده است. این باغ  به شماره 1310 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا