عضو هیات داوران دومین جشنواره ملی صنایع دستی قرآنی معتقد است که برگزاری اینگونه جشنواره ها یک اقدام ارزنده و خداپسند برای ارتقاء رشته های هنری است.

حسین یاوری با بیان این مطلب خواستار برنامه ریزی دقیق جهت برگزاری جشنواره های هنری و دینی شد و گفت:تعدادآثاری که به دبیرخانه جشنواره صنایع دستی قرآنی ارسال شده است نشان می دهد که این جشنواره از اعتباربالایی برخوردار است.

وی بااشاره به اینکه آثارفاخر و ارزشمندی از لحاظ کمی و کیفی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد،گفت:خوشبختانه از تمامی استانهای کشور با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب آثارفاخری ارسال گردید.

وی اظهار امیدواری نمود که برگزاری تداوم دار اینگونه جشنواره ها بتواند درارتقاء هنراسلامی موثر و روبه جلو باشد.

یاوری همچنین اظهارداشت:مسئولین با ترغیب و تشویق هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می نمایند باعث می شوند که هنرهای اسلامی از رونق دوچندانی در کشور برخوردار شوند.

گفتنی است،نمايشگاه آثار نفيس صنايع دستی قرآنی آيات همزمان با مراسم اختتاميه جشنواره در گنجينه فرهنگ و هنر يزد در ميدان خان افتتاح می‌شود و مراسم اختتاميه و تجليل از برگزيدگان 7 بهمن‌ماه در استان يزد، بلوار دانشجو، تالار فرهنگ اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی يزد برگزارخواهد شد.

دومين جشنواره ملی صنايع دستی قرآنی آيات با هدف معرفی و شناخت بيشتر صنايع دستی مرتبط با مضامين قرآنی؛ آگاهی دادن به جامعه مخاطب درباره ارزش‌ها و تاريخ ملی هنرهای سنتی ايرانی؛ ايده‌سازی و ايده‌يابی نسل جوان برای خلق آثار جديد؛ امكان تعامل بينابين جامعه علمی ـ هنری و نسل قديم و جديد برگزار می‌‌شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا