یزدفردا: مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان یزدضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری، یکی از سیاست های مهم این اداره کل را اهمیت دادن به شهرستان ها و مناطق مختلف استان ذکر نمود .

بهرام عبدالحسینی دردیداربا نماینده مردم مهریز،ابرکوه ،بافق،خاتم وبهاباد درمجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: در تمامی شهرستان های حوزه با مساعدت های مسئولین و عموم مردم تا سه ماه آینده برنامه ها و فعالیت های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر انجام خواهد شد.

وی به برگزاری همایش منطقه ای چاووشی خوانی در مهریز و سوگواره عاشورائی حدیث نینوا در بهاباد بصورت منطقه ای با کمیت و کیفیت بسیار خوب اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین این شهرستان ها و مردم شریف این مناطق افزود:به حول و قوه الهی در بهمن ماه جشنواره آواها و نواهای محلی را نیز بصورت منطقه ای در ابرکوه و جشنواره شعر کار و تلاش را در شهرستان خاتم در اسفندماه برگزار می نماییم.

وی یکی از مهم ترین برنامه های این اداره کل را برگزاری کنگره ملی وحشی بافقی در فروردین ماه ۱۳۹۲ در شهرستان بافق اعلام کرد و گفت: برای اولین بار یک کنگره خوب و با کیفیت برای این شاعر شهیر و نامی کشور برگزار خواهد شد.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی با توجه به عزم مصمم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری کنگره بزرگ وحشی بافقی در فروردین ماه سال آینده در بافق گفت: وحشی بافقی از مفاخر بزرگ نه تنها بافق و استان یزد که ایران اسلامی است و ارج نهادن به این شاعر بزرگ و نامی کشور، از وظایف خطیری است که می بایست انجام پذیرد.

وی برگزاری این کنگره را به نحوی مطلوب و با شکوه با حضور مسئولین و صاحبنظران طراز اول و مطرح کشوری با حضور اساتید برزرگ ادبیات ایران در شهرستان محروم بافق در کنار تمامی ظرفیت های دیگر این شهرستان با ارزش دانست و قول مساعد داد تا در هر زمینه ای به برگزاری این همایش کمک و مساعدت نماید.

وی همچنین بر برنامه ریزی مناسب و مداوم برای پاسداشت علما، مفاخر و بزرگان استان در تمامی زمینه ها تأکید نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا