به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان یزد ، رئیس این بنیاد گفت : این جشنواره همزمان با سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از  16 تا 19 بهمن ماه سالجاری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود .
دکتر حبیب زارع تصریح کرد : در بخش داوری، اختراعات حاضر توسط داوران مورد ارزیابی قرار می گیرند که پس از تایید از حمایت های بلا عوض یک تا پنج میلیون تومانی بنیاد بهره می برند.
وی اضافه کرد : اختراعاتی که در جشنواره ها ونمایشگاههای اختراعات قبلی تایید شده اند، پس از دریافت حمایت سطح 3 بنیاد ملی نخبگان، در بخش تجاری سازی حضور خواهند یافت .
زارع با اشاره به اینکه در بخش تجاری سازی ، اختراعات دارای یک طرح کسب وکار جهت ارائه به سرمایه گذاران هستند ، اظهار داشت :در بخش طرح های تجاری شده ، اختراعاتی که در سالهای گذشته در فرایند تجاری سازی به یک محصول رسیده اند، نیز حضور دارند تا هم بتوانند بازارهای خود را پیدا کنند و هم الگوی مخترعان بخش اول ودوم باشند .
وی در ادامه عنوان کرد: برای سومین سال است که در جشنواره ملی نواوری وشکوفایی، بخش بین الملل برپا می شود و مخترعینی از خارج کشور نیز حضور دارند .
زارع افزود : در دالان های تسهیل کنندگان ، شرکت های مشاوره یی برای ارائه کمک جهت تهیه طرح کسب وکار ، مشاوران حقوقی ونهادهای تامین کننده منابع مالی حضور دارند .
وی بازار تقاضا را از دیگر بخش های پنجمین جشنواره ملی نواوری وشکوفایی دانست و تصریح کرد : در این بخش سازمانها و نهادهای خصوصی و دولتی تنها اجازه ارائه نیازهای خود را دارند .
به طوری که قرار است اولویت های پژوهشی فناوری ونیاز فناورانه دستگاهها و نهادهای دولتی وخصوصی در این بخش ارائه شود .
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد :  پارک ها ی علم وفناوری، مراکز رشد، پژوهشگاه ها ، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی نیز از دیگر بخش های جشنواره می باشند و شرکتهای دانش بنیان نیز هم به صورت مستقل هم به صورت زیر مجموعه ای از این مراکز رشد و پارک ها می توانند در جشنواره شرکت کنند .
دکتر زارع در پایان گفت : علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند به سایت بنیاد نخبگان یزد به آدرس yazd.bmn .ir مراجعه نمایند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا