حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر حفظ وحدت شیعه و سنی در مناطق مرزی و حساس کشور، بر ضرورت مقابله با تندروی ها از هر دو مذهب تاکید کرد و خواستار تقویت حوزه های علمیه در این گونه مناطق شد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر دوشنبه در دیدار امام جمعه ایرانشهر، این منطقه را بسیار حساس خواند و خدمت در این گونه مناطق را مقدس ارزیابی کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید خود در چابهار و آشنایی با مردم ایرانشهر، تصریح کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی این شهر باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد تا انسجام موجود بین شیعه و اهل سنت شهرستان به هم نخورد.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی در ایرانشهر خطاب به امام جمعه این شهر، گفت: تندروان دو طرف مایل هستند انسجام موجود به هم بخورد، شما باید از وقوع چنین مساله ای جلوگیری کنید، چراکه ما ضرر بسیاری از تندروی خورده ایم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر توجه به حوزه های علمیه این شهرستان و تقویت آنها، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه سرمایه ای در این شهر است و باید پایه های بالاتر نیز در این شهر وجود داشته باشد تا طلاب و حوزویان پاسخگوی نیازهای مختلف باشند.

این مرجع تقلید مهم ترین کار ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور را رسیدگی به حوزه های علمیه و تقویت آنها دانست و یادآورشد: هرکجا حوزه دارد مردم آن تا حدود زیادی بیمه هستند و مراکزی که حوزه ندارد خطرات اعتقادی بسیاری آنها را تهدید می کند.

وی یادآورشد: البته حوزه های علمیه نیز باید به روز باشند و شبهات دشمنان را بدانند و بتوانند دفاع منطقی، محققانه و مؤدبانه از تشیع و مکتب اهل بیت(ع) داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان این که خوشبختانه امروز وضعیت شیعه در جهان خوب است و این مساله باید در این گونه مناطق تبیین و ترویج شود، تصریح کرد: در این گونه مناطق مسائل مربوط به حمایت از نظام و دفاع از انقلاب و ولایت باید به صورت قوی باشد چراکه نقطه وصل همه ما در این امور است.

وی خطاب به امام جمعه ایرانشهر گفت: مسائل تشویقی برای حوزویان و غیر حوزویان فراهم کنید ما نیز به سهم خود کمک های لازم را خواهیم داشت  و معتقدیم مناطقی همچون ایرانشهر نسبت به بسیاری از نقاط دیگر اولویت دارند، ما به سهم خود در خدمت شما هستیم چون در خدمت اهل بیت هستید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا