یزدفردا :میبد جلسه هیئت امناء دانشکده خبر میبد با حضور حضرت آیت الله اعرافی و سایر اعضاء برگزار شد.

به گزارش  نارین، در این جلسه که با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد، یحیی زاده نماینده مجلس، رجایی فرماندار، اسعدی رییس آموزش و پرورش، دکتر مقصودلو رییس دانشگاه آزاد میبد، رشیدی رییس دانشگاه پیام نور و علی محمد گل محمدی رییس دانشکده خبر برگزار شد، امام جمعه میبد ضمن تشکر از زحمات نماینده مجلس و رییس دانشکده خبر درخصوص پیگیری های مستمر و تلاش جهت راه اندازی این دانشکده به اهمیت رشته خبرنگاری، روابط عمومی و دیگر رشته های حوزه ارتباطات اشاره کرد و  اظهار داشت: دنیای امروز شدیداً طالب و نیازمند این رشته ها می باشد و این نیاز در آینده بیشتر خواهد بود.

امام جمعه میبد با بیان این مطلب که این رشته ها ظرفیت رویکرد قوی فرهنگی و اسلامی دارد گفت: وظیفه حوزه و دانشگاه ها، تولید محتوای فرهنگی و اسلامی برای این قبیل رشته ها است.

نماینده مردم تفت و میبد نیز به مشکلات موجود در این دانشکده اشاره کرد و گفت: رسانه، مطبوعات و دست اندرکاران عرصه خبررسانی پیش قراولان دموکراسی هستند.

یحیی زاده گفت: رشته های دانشکده خبر از اولویت های آموزش عالی کشور است که متأسفانه آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و در این رابطه شاخصه های مرتبط با اطلاع رسانی سالم تبیین نشده است.

سید جلال یحیی زاده با بیان این که دانشکده خبر میبد یکی از ۶ دانشگاه خبری است که در ۵ استان کشور وجود دارد اظهار داشت: خیلی ها فکر می کنند هر کسی می تواند در این عرصه وارد شود و نیازی به علوم مربوطه و آکادمیک نیست که باید در این خصوص زمینه سازی بشود.

رییس دانشکده خبر میبد نیز با ارائه آماری از عملکرد این مرکز به مشکلات موجود در زمینه ساختاری و تشکیلات اداری اشاره کرد و گفت: تا به حال از لحاظ مالی به این دانشکده کمک مالی صورت نگرفته است و ما از لحاظ کتاب و امکانات در مضیقه هستیم.

گل محمدی گفت: در حال حاضر در این دانشکده ۸۷ نفر دانشجو مشغول به تحصیل می باشند و تعداد ۱۲ نفر نیز از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

به گفته ی وی ساخت دانشکده در زمین تخصیص یافته نیاز به ۶ میلیارد ریال هزینه دارد که قرار است ۵۰ درصد آن از طریق مرکز و مابقی از محل اعتبارات ملی تأمین شود.

در پایان جلسه مصوباتی در خصوص تأمین اعتبار و هزینه های عمرانی دانشکده خبر میبد به امضاء حاضران  رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا