سرپرست حوزه هنری استان یزد با حضوردرجمع دانش آموزان وهنرجویان هنرستان و مرکز پیش دانشگاهی سوره یزد گفت: این آموزشگاه ظرفیت و توانمندی تبدیل شدن به یکی از مدارس برتر سوره کشور را دارد.

سیدناصر امامی میبدی با اشاره به قبولی 100 درصدی دانش آموزان این هنرستان سوره درکنکور سراسری سال 91-90  و  ورود آنها به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی افزود: بسیاری از هنرجویان این واحد آموزشی با درخشش در جشنواره های مختلف هنری و مسابقات علمی، عملی استانی و کشوری حائز رتبه های برتر شده اند که نشانه توجه جوانان و خانواده ها به مقوله هنراست.
وی اهمیت علم آموزی وهنرآموزی را یادآور شد و ادامه داد: دانش آموزان علاوه برفراگیری علم و دانش باید از استعداد های ذاتی و خدادادی خود برای رسیدن به مراتب والای هنری استفاده کنند و قدر این ذوق و خلاقیت هنری را بدانند وهنرخود را در راستای اهداف متعالی به کار بندند.
وی افزود: هنرپنجره ای است که خداوند پیش روی هرهنرمند گشوده تا از دریچه دید خویش، به زیبایی های جهان بنگرد و از آن بهره گیرد.
این مدرس دانشگاه، مدارس را یکی ازمراکز کشف و پرورش استعداد های هنری دانست واظهارامیدواری کرد باهمت و تلاش دبیران و دانش آموزان، بیش ازپیش شاهد شکوفایی و درخشش این هنرستان باشیم.
سرپرست حوزه هنری استان یزد شناسایی و پرورش استعداد های هنری متعهد، خلاق و پویا را از مهمترین برنامه های حوزه هنری استان عنوان و از آمادگی این نهاد برای بهره گیری از دانش و تجربه پیشکسوتان هنرخبر داد.
امامی میبدی بر حمایت ازهنرمندان جوان و مستعد تأکید کرد و گفت: در دانشگاه ها و آموزش و پرورش استعداد های هنری خوبی وجود دارند که باید کشف و پرورانده شوند.
سرپرست حوزه هنری استان یزد در ادامه از کلاس های آموزشی، امکانات و تجهیزات این هنرستان بازدید کرد وضمن تقدیر و تشکر از زحمات خانم حکمت مدیر این آموزشگاه، برای حل مشکلات این واحد آموزشی قول پیگیری داد.  مدیرهنرستان دخترانه غیرانتفاعی سوره یزد هم گزارشی از روند فعالیت ها وعملکرد این آموزشگاه ارائه کرد.
هنرستان و مرکز پیش دانشگاهی سوره، وابسته به حوزه هنری استان یزد با 97 هنرجو در رشته های معماری، گرافیک ، حسابداری و پیش دانشگاهی هنر فعالیت می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا