ستاد راهبردی سوادآموزی شهرستان بهاباد تشكیل جلسه داد

معاون فرماندار بهاباد گفت: بر اساس آمار رسمی در پایان سال 89 بیش از 98/5 درصد جمعیت 10 تا 49 سال در شهرستان بهاباد باسواد هستند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ ستاد راهبردی سوادآموزی شهرستان با حضور معاون سوادآموزی اداره كل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش یزد، اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان و تعدادی از معلمان و كارشناسان آموزش و پرورش، به ریاست معاون فرماندار و در محل فرمانداری تشكیل شد.

معاون فرماندار بهاباد در ابتدای این جلسه ضمن گرامی داشت هفته بصیرت و هفته سوادآموزی اظهار داشت: هفتم دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی تاسیس نهضت سوادآموزی و نشات گرفته از اندیشه زلال بزرگ مرد الهی حضرت امام خمینی(ره) است كه ثمره درخت به بار نشسته سوادآموزی، كشور را به رویش گاه دانش واندیشه تبدیل كرده است.

"حسن ملكپور" با بیان اینكه در طول برنامه پنجم توسعه آمار بی سوادی در گروه سنی 49-10 سال در کشور باید به صفر برسد افزود: بر اساس آمار رسمی در پایان سال 89 بیش از 98/5 درصد جمعیت 10 تا 49 سال در شهرستان بهاباد باسواد هستند.

در ادامه جلسه معاون سواد آموزی اداره كل آموزش و پرورش استان یزد طی سخنانی گفت: برای ریشه كنی بیسوادی به همكاری همه دستگاه ها نیاز است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکتها و سازمانهای دولتی، حسب اعلام وزارت آموزش و پرورش موظفند اهتمام و همکاری لازم را برای اجرای این مصوبه به عمل آورند.

خاكسار در ادامه با اشاره به اسناد بالادستی نهضت سوادآموزی افزود: در مصویه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است "با اجرای برنامه راهبردی سوادآموزی تا پایان برنامه چهارم توسعه، باسوادی کامل گروه سنی 29ـ10 سال و تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه، باسوادی کامل گروه 49ـ10 سال را محقق سازد."

وی طرح آموزش فرد به فرد را یكی از طرح های آموزش و پرورش در راستای توسعه سواد آموزی عنوان كرد و گفت: در طرح آموزش فرد به فرد یك نفر با شغل آزاد و خارج از سیستم دولتی با یكی از مدارس قرارداد می بندد و با باسواد كردن فردی حق الزحمه دریافت می كند.

معاون سواد آموزی اداره كل آموزش و پرورش استان مسئولیت سوادآموزی و گسترش آن را بر عهده ستاد راهبردی سوادآموزی شهرستان دانست و تصریح كرد: مسئولیت سوادآموزی و گسترش آن بر عهده فرماندار به عنوان مسئول ستاد راهبردی سوادآموزی و رئیس آموزش و پرورش به عنوان دبیر می باشد.

در ادامه جلسه رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش یزد توضیحاتی را در مورد دوره های سوادآموزی بیان نمود و گفت: دوره های سواد آموزی شامل دوره سوادآموزی با 400 ساعت آموزش و معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال با 600 آموزش و معادل ششم ابتدایی و دوره تحكیم سواد با 200 آموزش می باشد و دوره تحكیم سواد برای افرادی است حداقل دوره 400 ساعته سوادآموزی را گذرانده باشند و دیگر تمایلی به ادامه تحصیل نداشته و از طرفی نگران فراموشی سوادشان هستند.

"محمد معینی" در ادامه از آموزش و پرورش خواست با تمام قوا وارد نهضت سوادآموزی شود تا شاهد تحولی بنیادی در انجام این امر مهم باشیم.

وی همچنین استخدام آموزشیاران سوادآموزی در آموزش و پرورش را از كارهای بسیار خوب و مثبت وزیر آموزش و پرورش دانست.

همچنین در پایان جلسه مقرر شد فرآیند دستیابی به سوادآموزی كامل توسط بخشداران، دهیاران، مدیران آموزش و پرورش و با مدیریت فرماندار شهرستان تا پایان سال انجام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا