جلسه هم انديشي اساتيد حوزه و دانشگاه با حضور فرزند شهيد  مفتح

فرزند شهید محمد مفتح گفت: پاسخ سئوالات را باید از آیات و روایات قرآن مجید گرفت نه اینكه از تئوری های بشری استفاده كنیم.

جلسه هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور فرزند بنیان گذار وحدت حوزه و دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدهادی مفتح ، امام جمعه محترم شهرستان ،فرماندار و اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه پیام نور مرکز اردکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دراین جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ابتدا آقای حسینی پور سرپرست مرکز ضمن خیر مقدم به مدعوین گزارشی از عملکرد چند ساله مرکز را ارائه نمود .

وی افزود: هم اکنون 45 رشته در مقطع کارشناسی، 9 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی و یک رشته در مقطع دکتري در این مرکز دایر است.

"حسینی پور" با بیان اینکه پیام نور اردکان اولین مرکز شهرستانی پیام نور کشور است که مجری دکتري است اشاره نمود و افزود: تعداد 7 نفر از دانشجویان در این مقطع مشغول به تحصیل می باشند.

وی در ادامه افزود: همچنین تعداد 3600 نفر در مقطع کارشناسی و تعداد 700 نفر در مقطع ارشد مشغول به تحصیل می باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه شهرستان با بیان اینكه علوم چه در حوزه و چه در دانشگاه در حال تخصصی تر شدن و گسترش است، تصریح كرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ان است كه هر كدام به جای خود و رشته های مختلف علوم در موقع مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرند .

وی در ادامه گفت : آنها باید با هم هماهنگ باشند و در جهت سلامت جامعه گام بردارند.

"سیدمحمد حسینی" در پایان سخنان خود از به برگزاری خوب و پربار این جلسه اشاره و از مسئولین دانشگاه تقدیر و تشکر نمود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدهادی مفتح نیز با بیان بعضی از مسائل داخلی و خارجی به موضوع چگونگی وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و افزود : آرزوی شیعیان بعد از قرن ها داشتن حكومتی با اعتقادات شیعه و مبنی بر آموزه های اهل بیت علیه السلام در كشور ما ایران بود كه با مجاهدت بزرگان به رهبری امام خمینی(ره) تحقق یافت.

  وی اضافه كرد: وظیفه حوزوئیان و دانشگاهیان این است كه ویژگی الهام بخشی، در جهان مطرح كنند و عملكرد و دانش مان را طوری به جهانیان پیشنهاد كنیم كه همه اعم از مسلمان و غیرمسلمان را بتوانیم جذب كنیم و هدایتگر آنها به سوی حق باشیم .

یادگار بنیانگذار وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به اینكه در نظام ما این خلاء نظری وجود دارد كه با كمك همفكری متفكران حوزوی و دانشگاهی پر خواهد شد، تصریح كرد: ما باید تلاش كنیم كه پاسخ سئوالات را از منابع دینی ، قرآن و احادیث بدست آوریم و برای رسیدن به حكومت و جامعه اسلامی به كار مشترك حوزه و دانشگاه نیاز داریم.

"مفتح" ادامه داد: بعد از بیداری اسلامی دولت ها در فكر تشكیل حكومتی بر اساس آموزه های دینی هستند و چه خوب است كه ما همان امتی باشیم كه هدایتگر دولت ها به سوی حق شود .

وی اظهار داشت: اگر برای پر كردن این خلاء ،سهل انگاری كنیم چندین گام به عقب برمی گردیم چرا كه رقبا با دادن تئوری بشری می توانند حكومتی موفق به دنیا ارائه دهند و مورد اقبال قرار گیرند.

فرزند شهید مفتح گفت: امیدواریم ما از جمله كسانی باشیم كه در محقق كردن آرزوی هزار ساله مسلمانان جهان و بارور كردن حكومت الهی خدمتی انجام دهیم .

در پايان مدعوين از واحد هاي مختلف دانشگاه بازديد به عمل آوردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا