به مناسبت هفته پژوهش اهم ویژه برنامه های این هفته از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اعلام شد .

دکتر ابولفضل داودی معاون پژوهش و فناوری واحد یزد در مصاحبه با خبرنگار آنا گفت : در آستانه فرا رسیدن هفته پژوهش از برگزاری برنامه های متنوعی در این هفته خبر داد و افزود : در این هفته عملکرد حوزه پژوهشی و فعالیتهای مختلف آن دربخش های پژوهشی ، ارتباط با صنعت ، انتشارات ، اطلاعات و فناوری ،کتابخانه ، اختراعات و . . ارائه خواهد شد .

وی گفت : ارائه دستاوردها، فعا لیت ها و توانمندیهای پژوهشی واحد یزد در نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی که در تهران برگزار می شود همچنین مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر اعم از اساتید، دانشجویان ، کارمندان و مدرسین برتر دانشکد ه ها که با توجه به ارزشیابی های عملکرد یک سال گذشته فعالیت های آموزش و پژوهشی که حداکثر امتیاز پژوهشی داشته اند در تاریخ پنجم دیماه 91 مصادف با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد تجلیل بعمل خواهد آمد

دکتر داودی ادامه داد : برپایی نمایشگاه کتاب ، بازدید از کارکاه ها و آزمایشگاههای گروههای مختلف واحد ، برگزاری کارگاههای آموزشی و پژوهشی ، سمینار و سخنرانی علمی ، فراهم نمون تسهیلات لازم جهت بازدید خانواده های دانشجویان و دانش آموزان از امکانات آزمایشگاهی ، کارگاهی و فضای آموزشی دانشگاه در طول هفته پژوهش از جمله برنامه های هفته پژوهش نام برد .

وی تصریح کرد : حوزه پژوهشی واحد یزد در سال جاری فعالیتهای بسیار چشمگیری داشته بطوریکه انتشار 30 عنوان کتاب ، تولید بیش از یکصد مقاله علمی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان در مجلات معتبر داخلی و خارجی ، افتتاح بازارچه کار آفرینی و توانمندی دانشجویان ، برگزاری کارگاههای کارآفرینی ، ثبت تعداد زیادی اختراع ، برگزاری سمینار های متعدد و سخنرانیهای علمی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یزد ، برپایی نمایشگاههای مختلف کتاب و ... از جمله عملکرد این حوزه می باشد .

وی ضمن اهمیت و ضرورت پژوهش در جامعه از آن به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای کشور برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یاد کرد و انجام پژوهش کاربردی در کنار تحقیقات پایه ای را برای بهبود مسائل و پیشرفت جامعه ضروری خواند و با اشاره به اینکه امروز دانش آموختگان دانشگاه باید فعال و خلاق باشند اظهار داشت : مقاله ای ارزش دارد که به شکوفایی دانش بومی استان منجر شود و اگر پژوهشهای اساتید و دانشجویان بتواند مشکلات جامعه را حل کند آنگاه به اهداف خود در این زمینه دست یافته ایم .

دکتر داودی هدف از پژوهش را تولید علم و دانش برشمرد و موضوع پژوهش و تحقیق را نوعی تلاش و حرکت برای بهتر شدن وضعیت مطلوب دانست که در این راستا گام های خوبی برداشته شده و در حال حاضر برنامه های اصلی ، افزایش فعالیتهای پژوهشی نظیر چاپ و نشر کتب علمی ، ارائه مقالات در سطح فرا ملی ، توسعه کمی و کیفی و . . می باشد .

و ی در پایان خواستار اهتمام و توجه بیشتر دانشجویان ، استادان و محققین به مقوله پژوهش ، تولید بیشتر علم و فناوری ، تقویت ارتباط دانشگاه ، صنعت و جامعه و فراهم کردن زمینه برای تجاری کردن تحقیقات از سوی مسئولان شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا