سومین همایش فصلی اوج هنر به همت سازمان بسيج هنرمندان با همكاري كانون بسيج هنرمندان يزد  با موضوعات ، هر كه نان از عمل خويش خورد ، از حنجره ي اسماعيل ، شاعرانه هاي پاييزي و بخش ويژه با موضوع پيامبر اعظم و با ياد و خاطره ي زنده ياد خليل عمراني در محل کانون بسیج جوانان شهرستان یزد برگزار شد .

، در اين مراسم ابتدا پارسائيان مسئول سازمان بسيج هنرمندان يزد ضمن گراميداشت ياد و خاطره ي شاعر گرانقدر كشورمان استاد خليل عمراني را به جامعه  هنري استان به ويژه شاعران تسليت گفت و آرزوي صبري جليل براي خانواده ي داغدار ايشان  كرد.
در ادامه مسئول انجمن شعر سازمان هنرمندان استان گفت : سومین همایش فصلی اوج هنر پذیرای  95  اثر از شاعران استان بود که از بین آثار دریافتی پس از بررسی های لازم  3 اثر حاثز رتبه و  از ده اثر در این همایش تقدیر به عمل خواهد آمد.

عالیه محرابی  افزود : این همایش به مناسبت ماه محرم و با یاد و خاطره استاد گرانقدر خلیل عمرانی مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان کشور که صبح یکشنبه 19 آذرماه پس از یک دوره بیماری در سن 48 سالگی درگذشت برگزار شد .
محرابي  در صحبتهاي خود از چهارمين همايش فصلي اوج هنر نيز گفت :اين همايش با موضوعات انقلاب اسلامي ، دوباره رويش و بخش ويژه با موضوع  شهداي هنرمند برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در این همایش تنی چند از شاگردان استاد خلیل عمرانی خاطراتی را از استاد برای حاضرین بازگو کردند و 18 نفر از شاعران بسیجی استان اشعار خود را با موضوعات همايش و در وصف استاد خليل عمراني  قرائت نمودند.
و همچنين گروه موسيقي سنتي رندان به سرپرستي و مصطفي راغب و با هنرنمايي محمدحسين تشكري نوازنده ي سنتور ، امير مشروطه نوازنده ي كمانچه ، احسان توكل نوازنده ي تار ، حسين افروز نوازنده ي دف و خواننده مصطفي راغب به اجراي كار خود پرداختند .
در پايان از شاعران محمد حسن لقماني ،فائزه زرافشان ، حميد رضا نظري به عنوان برگزيده گان و احمد مظطر زاده ، طوبي زارع ، افسانه نوري ، علي تقي زاده ، محمد علي مصدق منشادي ، بهروز اقبالي درخشان ، محسن استوار و محمد حسن پارسائيان به عنوان برگزيدگان تقدير شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا