رئیس منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: واحدهای دانشگاهی بدون روحانی نمی شود و باید هیات علمی روحانی جذب کنند چرا که حرکت روحانی در دانشگاه تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار آنا از یزد ،پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگی منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر نورا ریاست منطقه مهندس جهانی کارشناس فرهنگی منطقه ، حجه الاسلام حرزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، مسلمین ریاست واحد یزد ، روسای دفاتر فرهنگ اسلامی واحد ها ی منطقه 7 در سالن کنفرانس واحد یزد برگزار شد.

در این جلسه مسلمین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن خیر مقدم گفت: یکی از مهمترین محورهای برنامه فرهاد دانشجو ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مسائل فرهنگی است و دانشگاه آزاد اسلامی یزد از بدو تاسیس تا کنون به امور و فعالیت های فرهنگی توجه خاصی داشته و امیدوارم تشکیل چنین جلساتی باعث شود تا واحد یزد بطور مشخص و بهتر از گذشته در این امر موفق باشد.

وی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که واحد یزد توانسته امتیاز خودش را به بالاتر از سه هزار افزایش دهد و امیدواریم با همکاری تمام همکاران این واحد بتواند در آینده نزدیک به واحد جامع تبدیل شود که در این مسیر از کلیه اعضای هیات علمی و همکاران که در طول 4 سال در پیشبرد و توسعه اهداف دانشگاه کمک کار اینجانب بودند تشکر می کنم.

در ادامه حجه الاسلام خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ واحد یزد ضمن خوشامد گویی ، گزارشی از فعالیت ها، عملکرد و برگزاری مراسم ها و... دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد را ارائه داد و افزود:در بحث احکام دینی احساس می شود که در حد مطرح کافی نیست و چنانچه در دروس گنجانده شود و سر کلاس درس بیان شود بهتر و تاثیر گذار تر است.

حرزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در مورد برگزاری کرسی ها در دانشگاه ها گفت: سه نوع کرسی آزا د اندیشی ، نقد و نظر و نظریه پردازی داریم که کرسی آزاد اندیشی در محیط های دانشجویی و بعضاً اساتید بیشتردر دانشگاه برگزار می شود.

همچنین جهانی کارشناس فرهنگی منطقه 7 در خصوص مسائل فرهنگی کلان دانشگاه ، گزارشی از فعالیت های فرهنگی منطقه و دستور کار جلسه را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه نورا ریاست منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدر دانی از میزبانی واحد یزد و شورای امور فرهنگی دبیرخانه منطقه 7 گفت: امیدوارم خداوند توفیق بدهد تا احکام اسلامی در کشور هر روز بیشتر از دیروز جاری شود و دوستی ، محبت ها و رفتار انسان نباید از خط مستقیم و آن راه نابی که اسلام برای ما ترسیم کرده خارج شود.

وی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدایی که تاسیس شد زاییده انقلاب بوده و پسوند آن مربوط به انقلاب و اسلام است و هم اکنون با مدیریت فرهاد دانشجو محورهای اصلی دین مداری ، ارتقای آموزشی ، ارتقای علمی و پژوهشی در کنار هم به صورت توازن در حال پیشرفت است، اهدافی که دانشجو دارد برخواسته از انقلاب است و وظایف ما را در این مورد بسیار سنگین و خطیر است.

نورا ادامه داد: من به نمایندگی و قائم مقامی از طرف دانشجو می گویم اگر بخواهیم در این مسیر موفق باشیم باید تفکر بسیجی و یک حرکت بسیج فرهنگی داشته باشیم و این روش دانشجو ارزشمند است که نه تنها در امور فرهنگی بلکه در همه فعالیت های دانشگاه باید همه حرکت کنیم و جهت و سو مشخص باشد و در این راه دفاتر فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارند، ظاهر و باطن دانشگاه یکسان باشد چرا که، ظاهر به اندازه باطن مهم است و ظاهر را باید درست کنیم.

ریاست منطقه 7 افزود: ما باید از خودمان شروع کنیم و مجموعه خود را آموزش و برای همکاران ، اساتید و برنامه ریزی کنیم و حرکت های دینی را در مجموعه دانشگاه ادامه دهیم، رابطه روحانیت و دفتر فرهنگ اسلامی باید بتواند ارتباط خوبی با اساتید و کارکنان برقرار کند چون شما جنبه معنوی دارید و بهتر می توانید برخورد کنید، نسل امروز در احکام ضعیف است و باید به مسائل احکام توجه بیشتری شود.

وی افزود: واحدهای دانشگاهی بدون روحانی نمی شود و باید هیات علمی روحانی جذب کنند چرا که حرکت روحانی در دانشگاه تاثیر گذار است.

در ادامه دستور کار پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگی منطقه 7 و موضوعات مربوط به برنامه فرهنگی سال 91 و سایر موضوعات فرهنگی از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه : برنامه ریزی در خصوص برگزاری همایشهای فرهنگی پژوهشی ، نشست های تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی در سال تحصیلی 92-91 ، جمع بندی نتایج جلسات کمیته های تبیین اقتصاد مقاومتی واحد ها جهت ارائه به سازمان ، برگزاری جشنواره منطقه ای نشریات دانشجویی در سال 91 ، برگزاری اردوی دانشجویان و اساتید منتخب علمی فرهنگی به صورت منطقه ای ، نظام جامع برنامه ریزی ، نظارت و ارزیابی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ، ارتقای سطح کمی و کیفی مسابقات سرلسری قرآن و عترت و ارائه آمار شرکت کنندگان در این مسابقات توسط واحد ها و برگزاری نمایشگاه آثار علمی ، هنری و فرهنگی مرتبط با نماز مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا