شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور بخشدار مرکزی ، مسئولین ادارات و نهادهای عضو این شورا در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

بخششدار مرکزی بافق در این نشست با اشاره به اثرات مخرب قاچاق كالا و ارز در بازار كار و جامعه را بسيار مهم دانست و فرهنگ سازي در خصوص مصرف كالاي ايراني توسط مردم را ضروري دانست.

"محمد علی صمیمی" بالابردن کیفیت کالاهای ساخت داخل، بالابردن سطح تولید داخلی، پایین آوردن هزینه تولید و به دنبال آن کاهش قیمت کالاها و در نهایت ایجاد باور بین عموم مردم در مصرف کالاهای ایرانی را از لازمه‌های تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب دانست.

"سرهنگ باقیان"فرمانده ناحيه مقاومت بسيج بافق از پدیده شوم قاچاق کالا بعنوان یک معضل بزرگ اقتصادی یاد کرد و گفت: قاچاق كالا باعث جمع آوري ثروت نامشروع و بيكاري و ورشكستگي مي شود كه مي بايست با اين پديده به شدت مبارزه كرد.

مدیر اداره صنعت ، معدن و تجارت بافق به اجرای طرح شبنم اشاره کرد و گفت:‌ این طرح یک کد شناسایی برای کالاهایی است که از مجاری رسمی وارد کشور می‌شوند و موجب می شود کالاهایی که از مجاری غیر قانونی و غیر رسمی وارد می شود شناسایی شود.

وی اجرای طرح شبنم در بخش کالاهای وارداتی را با هدف جلوگیری از قاچاق کالاها دانست و گفت: کالاهایی که از طریق قاچاق وارد می شود این برچسب را نمی تواند دریافت کند و به راحتی از کالاهای واردات قانونی قابل تشخیص است.

"قاسم توكلي" با بیان اینکه طرح شبنم تا کنون درباره پنج گروه کالایی که سلامت آحاد جامعه و اقتصاد کشور را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد، اجرا شده است، این اقلام را شامل تجهیزات پزشکی، وسایل آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی ، دستگاه ها و قطعات رایانه ای، برخی مصالح ساختمانی و نیز اسباب بازی ها اعلام کرد و گفت : به زودی اجرای طرح شبنم در بخش کالاهای وارداتی کامل خواهد شد.

در ادامه سایر اعضا به ارائه نظر و بیانات خود پرداخته و در نهایت مواردی جهت جلوگیری از قاچاق کالاو ارز بیان و مصوب شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا