سیستم جامع بانک اطلاعات ، صدور مجوز خدمات گردشگري و نرم افزار موبايل استان يزد راه اندازی می شود

يزدفردا به نقل از ميراث يزد :معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:در راستاي تحقق دولت الکترونيک وطرح تکريم ارباب رجوع به زودی سیستم جامع نرم افزاری بانک اطلاعات ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگری استان همچنين سيستم مکانيزه صدور مجوز خدمات و تاسيسات گردشگري با قابليتهاي بسيار زياد و مطابق با تکنولوژي روز بانظارت واحد فناوري اطلاعات این سازمان راه اندازی می شود.
کاظم بابارحیم افزود: هميشه دسترسي به اطلاعات جامع و کامل در زمينه هاي مرتبط با سازمان و در نتيجه استفاده بهينه از وقت و امکانات و برنامه ريزي جهت آينده با مشکل روبرو بوده است و اين مسائل ما را بر آن داشت تا به فکر سيستمي جامع و کامل باشيم تا همگان از جمله محققان ، دانشجويان ، اساتيد و افراد عادي بتوانند به موقع اطلاعات خود را پيدا کنند و همچنين مرجع کاملي براي سازمان باشد.

دسترسي به اين سيستم ها و در نتيجه بانک اطلاعاتي جامع و کامل از طريق سایت سازمان www.yazdchto.ir انجام ميگيرد. و اطلاعات کامل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگری در زمینه های مختلف نظیر نقشه های گردشگری ، دفاتر خدمات مسافرتی ، تصاویر جاذبه های تاریخی و گردشگری ، فایل صوتی ، و.... در آن ارائه می شود

وی اظهار داشت: سیستم صدور مجوز طوری طراحی شده است که تمام افراد بتوانند درخواست انواع مجوزهای گردشگری از قبیل آژانس ها،رستوران های بین راهی، هتل، مهمانپذیر و ... را به صورت مکانیزه و اتوماتیک بدون مراجعه به سازمان از طریق وب سایت سازمان انجام دهند و در هر لحظه بعد از پيگيري از نتیجه نهایی مطلع شوند.

به گفته وي جلوگیری از مراجعات مکرر ارباب رجوع ، تسهیل در امور، سرعت بالای انجام کار، مشاهده و رویت دقیق هر مرحله کار توسط درخواست دهنده و فرستادن توضیحات و پیغام از طریق سیستم از جمله مزاياي سيستم صدور مجوز است .

وی با بیان اینکه به زودي از طريق سايت سازمان اساتید ، پژوهشگران ، دانشجویان و تمام علاقه مندان از سراسر دنیا می توانند جهت دسترسی به بانک اطلاعاتی استان ثبت نام کنند تصریح کرد: اطلاعات صحيح ودرخواست دقيق هنگام ثبت نام و در نتيجه تائيد آن موجب دسترسي بهتر و کاملتر افراد به اطلاعات و ضمائم آن خواهد بود .

وی در ادامه از اجرای« سیستم نرم افزاری موبایل» استان یزد توسط سازمان خبر داد و اظهار داشت: این نرم افزاربه زودي از طريق سايت سازمان قابل دريافت است و از این طریق می توان به امکانات و قابلیت های گردشگری دسترسی پیدا کرد.

کاظم بابارحیم گفت: این نرم افزار طوری طراحی شده که با اکثريت موبایل ها سازگاری داشته باشد و کلیه اطلاعات گردشگری نظير اماکن تاریخی، جاذبه های توریستی استان ، نقشه استان یزد واهم موضوعات و مطالب مورد نياز استان جهت گردشگران و عموم از طریق این نرم افزار قابل مشاهده است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا