مجلس اگر متحد شود و با مطالعه و بررسی و سنجش مسائل اسلامی و بر اساس آنچه که ولایت می گوید عمل کند مجلسی قوی و خوب خواهیم داشت  و همیشه قوانین آن بر اساس اسلام و منفعت کشور خواهد بود.                                                                                                                                              
 
 آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه خداوند ما را بیهوده خلق نکرده است گفت: او برای ما سعادت دنیا و آخرت را تدوین کرده است و انسان نیز برای خور و خواب در این دنیا خلق نشده بلکه این دنیا را مقدمه ای در رسیدن به سرای باقی و با عظمت قرار داده است و در خلقت شما هدف، مصلحت و حکمت نهفته است که باید با تفکر بدان ها پی برد.
وی بیان کرد: ما باید با تقوا پیشه کردن اطاعت خدا را در نظر داشته باشیم و هرگز خدا را از یاد نبریم و در همه حال و همه جا خدا را آگاه بر زندگی خود بدانیم و هرکاری که انجام می دهیم برای خدا باشد و  همان طور که در قرآن نیز آمده عالم را محضر خدا بدانیم.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر خدا را فراموش کنیم و مسیر را گم کنیم، خود را نیز فراموش می کنیم و در ادامه آن نیز بر علیه خود کار خواهیم کرد وبه دور از دوستی خود، کارها را در ضرر خود انجام خواهیم داد که حتی در پیشرفت مادی نیز اگر تنبلی کنیم به خود دشمنی خواهیم کرد.
آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: حیف است عمری از ما بگذرد و دستمان خالی باشد. همیشه باید این را از خدا بخواهیم که ما را به مسیر قرب خود قرار دهد تا بیگانه از خدا نباشیم و او را از یاد نبریم.
وی ادامه داد: امروز مصادف با سالگرد شهید مدرس است. او انسانی شجاع، آزاده و عالمی است که از دوران طلبگی و درس خواندن و تمامی دوران های زندگی خود فکر دین و درد دین داشت و برای مردم کار می کرد و آرامش نداشت.
خطیب نماز جمعه یزد ادامه داد: تمامی افراد مستبد در دوران زندگی ایشان، از مدرس واهمه داشتند تا جایی که شخصا رضاشاه چند بار به او تذکر داده بود که کاری به سیاست نداشته باش و ایشان نیز به او پاسخ های دندان شکنی می دادند تا جایی که رضا شاه به او گفته بود که از جان ما چه می خواهی مدرس نیز در پاسخ گفته بود که می خواهم تو نباشی.
وی بیان کرد: امام(ره) نیز در خصوص ایشان بیان می کرده است که مجلس بدون حضور مدرس پا نمی گرفت  و این اثرگزاری ایشان به حدی بود که بدون حضورش نمایندگان می ترسیدند که لایحه ای را تصویب کنند.
ناصری همچنین با اشاره به روز مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس جایگاهی قانونی دارد و مرکزی است که قانون گذاری در آن صورت می گیرد و کشور نیز برای ادامه حیات خود به این قانون گذاری احتیاج دارد.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود  خاطرنشان کرد: هرچه مجلس قوی تر، آگاه تر، پرکارتر، مخلص تر و دیدی خدمت گونه تر داشته باشد موفق تر است و جامعه را به تعالی خواهد کشاند.
وی بیان کرد: ما نباید در تصویب قانون حب و بغض ها را دخیل کنیم و تصمیم های شخصی و منفعت شخصی را در تصمیمات قانون گذاری دخیل کنیم  که اگر چنین شود هم به خود و هم به جامعه خیانت کرده ایم.
وی تصریح کرد: قانون گذار باید آنقدر خالص و متوجه خدا باشد  که منفعت همه جامعه را در همه دوران ها با تحقیق و مطالعه و بررسی در نظر داشته باشد و قانون ها را بوجود بیاورد.
امام جمعه یزد افزود: مجلس اگر متحد شود و با مطالعه و بررسی و سنجش مسائل اسلامی و بر اساس آنچه که ولایت می گوید عمل کند مجلسی قوی و خوب خواهیم داشت  و همیشه قوانین آن بر اساس اسلام و منفعت کشور خواهد بود.
آیت الله ناصری همچنین با اشاره به روز دانشجو گفت: روز دانشجو که 16 آذر هست را نیز در پیش خواهیم داشت که این روز باز نمادی از استکبار ستیزی و ایستادگی در مقابل استکبار است و در این روز بار دیگر مقاومت و ایستادگی و حقیقت یابی نمایان می شود.
وی در پایان بیان کرد: دانشجویان ما که در مسیر پیشرفت و کمال در مملکت حرکت می کنند باید خیلی مراقب باشند و قدر نعمت های الهی را بدانند و بر اساس مسیر حق حرکت کنند و ایستادگی، مقاومت، نیرومندی، و درس خواندن را از خصوصیت های خود دانسته و از آنها استفاده کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا