يزدفردا:رئيس سازمان جهادكشاورزي استان يزد در اولين جشنواره زردآلوي ابركوه گفت : در حال حاضر درختان زردآلو 2097 هكتار از اراضي باغي استان را در برمي‌گيرند كه 1730 هكتار آن بارور بوده و توليد ساليانه‌اي نزديك به 21 هزار تن را عايد باغداران مي‌كند .
به گزارش يزدفردا :مهندس محمد جواد صالحي افزود : استان يزد با دستيابي به اين ميزان توليد ، چهارمين توليدكننده زردآلوي ايران محسوب مي‌شود ، وي از شهرستانهاي ابركوه و خاتم به عنوان عمده‌ترين مناطق زردآلوي استان يادكرد و با اشاره به سياست موجود مبني بر اصلاح ساليانه 30 درصد باغات زردآلو و جايگزيني ارقام مناسب با درختان كم بازده و قديمي تصريح كرد ، سازمان جهادكشاورزي استان يزد به همين منظور علاوه بر ارائه خدمات آموزشي و فني مبادرت به تأمين نهال ارزان قيمت با پرداخت 70 درصد يارانه نموده است .
صالحي همچنين ايجاد تشكلهاي مناسب صنفي و ساماندهي تشكلهاي اقتصادي – توليدي را از ديگر برنامه‌هاي سازمان در راستاي اعمال مديريت هماهنگ توليد ، فرآوري ، بسته‌بندي ، انبارداري ، بازاريابي و بازاررساني دانست كه انشاءا... با حمايت مسئولين امر در سالهاي آتي محقق مي‌گردد .

ساليانه 21 هزار تن زردآلو در استان يزد توليد مي‌شود=================================يزدفردا


رئيس سازمان جهادكشاورزي استان يزد خاطر نشان ساخت : سند مدون موجود دال بر افزايش ساليانه 1000 تن به ظرفيت توليد زردآلوي استان طي برنامه چهارم توسعه و از طريق افزايش عملكرد محصول در واحد سطح مي‌باشد كه بر اين اساس در افق برنامه يعني سال 1388 حجم توليد به 24 هزار تن خواهد رسيد .
وي عمده‌ترين مشكل باغات را سرمازدگي خواند و افزود اين پديده طي ساليان اخير خسارات قابل توجهي را به باغداران تحميل نموده كه تأكيد و توصيه ما به باغداران عزيز علاوه بر استفاده از شيوه‌هاي اصولي فني تغذيه گياهي و اجراي برنامه‌هاي بهزراعي ، به كارگيري روشهاي نوين پيشگيرانه و مقابله با سرمازدگي است كه به آنها آموزش داده شده است .
اولين جشنواره زردآلوي ابركوه با هدف ترويج فرهنگ توليد، ايجاد بستر مناسب براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در عرصه فن‌آوري زردآلو و اطلاع‌رساني و معرفي محصول با حضور معاون برنامه‌ريزي و اداري – مالي استانداري ، رئيس سازمان جهادكشاورزي ، امام جمعه ابركوه و جمعي از مسئولين محلي و استاني و مشاركت شوراي اسلامي دهستان فراغه شركت تعاوني گردشگري تابرسير ، فرمانداري ، مديريت جهادكشاورزي و اداره ميراث فرهنگي ابركوه برگزار شد .

ساليانه 21 هزار تن زردآلو در استان يزد توليد مي‌شود===============================يزدفردا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا