یزدفردا:رئیس اداره تعاون روستایی مهریز گفت: تشکل‌های غیرفعال و زیان‌ده تعاونی‌های روستایی و کشاورزی شهرستان مهریز تعیین تکلیف خواهند شد.
سیدحسن بزاززاده، در هشتمین جلسه شورای اداری اداره تعاون روستایی شهرستان مهریز در سرو ارنان با حضور کلیه مدیران عامل تشکل‌های تعاونی روستایی و کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: بر این اساس نظر به ضرورت تعیین تکلیف شرکت‌ها و اتحادیه‌های غیرفعال و شرکت‌هایی که بر اساس اساسنامه زیانده بوده و شرایط انحلال را دارند و در راستای نقش نظارتی سازمان و مقررات مربوط به قانون شرکت‌های تعاونی در سال جاری، در دستور کار ساماندهی و تعیین تکلیف قرار گرفته و پیگیری خواهند شد.
وی با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب‌تر به کلیه اعضای تعاونی‌ها ازسوی شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی از جمله توزیع نهاده‌های کشاورزی و خوراک دام و … را خواستار شد.
بزاززاده از فعال بودن ۹ تعاونی روستایی و کشاورزی در مهریز خبر داد و عنوان کرد: در شهرستان مهریز ۱۳ تشکل تعاونی روستایی و کشاورزی وجود دارد که از این تعداد، ۹ تعاونی به صورت فعال در حال ارائه خدمات به حدود ۲۰ هزار نفر عضو در سطح روستاها و کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سطح پنج دهستان هستند.
شهرستان مهریز از قطب‌های کشاورزی استان یزد به شمار می‌رود و در فاصله ۶۵ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
انار، پسته، محصولات باغی و … از مهم‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان به شمار می‌رود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا