محمدرضاشوق الشعراء

از طرف موسسه کوثر یزد، که مدیریت آن پس از مهندس غلامعلی سفید به مهندس نبوی زاده رسیده است، دویست و بیست قطعه زمین هزار متری «خانه باغ» بصورت نقد و اقساط به افرادی معدود! واگذار شده است و اما آیا در روند این فروش و واگذاری محدود و سوال برانگیز، عدالت و قانون هم رعایت شده است!؟
عدالت و قانون می گوید: که می بایست قبل از فروش و واگذاری این زمینهایی که در کوتاه مدت ممکن است دارای ارزش افزوده بسیاری گردد، این فروش اقساطی از راههای مختلف اطلاع رسانی و آگهی این فروش، حداقل در تابلو اعلانات ادارات دولتی نصب می گشت!؟ آیا اینکار صورت گرفته است!؟
عدالت و قانون می گوید: که متقاضیان می بایست برای خرید خانه باغ نام نویسی کرده و در صورت زیاد بودن تعداد متقاضی نسبت به تعداد قطعات زمین، زمینهای خانه باغ باید عادلانه بین افراد متقاضی قرعه کشی می شد. آیا اینکار صورت گرفته است!؟
عدالت و قانون می گوید: چون ارزش زمینها نسبت به قرار گرفتن محل و موقعیت دارای تفاوت نرخ می باشد، یا باید زمینها نسبت به محل و موقعیت نرخ گذاری شده و یا اینکه براساس قرعه کشی بین متقاضیان تقسیم شود، که خدای ناکرده زمینهای چند نبش و مرغوب گیر بعضی افراد خاص نیاید. آیا اینکار انجام شده است!؟
آقای استاندار! پولی که می خواهد براساس بی عدالتی هزینه انتقال آب به یزد گردد، براحتی از گلوی شهروندان یزدی پائین نخواهد رفت، پس برای تحقق و اجرای عدالت، واگذاری مرحله اول زمینهای طرح کوثر را باطل کرده و براساس عدالت و قانون زمین این خانه باغ ها را بین متقاضیان تقسیم نمائید. شاید اگر در قرعه کشی، حتی مدیران و مسئولان نیز برنده و صاحب زمین شوند، دیگر بین مردم هیچ حرف و حدیثی نباشد و باقی نماند.
آنچه که بیشتر از فساد و گرانی باعث ناراحتی مردم است، بی عدالتی می باشد و البته که گرانی و فساد نیز زائیده بی عدالتی است و اما اینجا که می توانید و قانون به شما اجازه داده است، در راه تحقق عدالت کوشیده و جلوی بی عدالتی را بگیرید. می توانید!؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا