سربند خواب‌آور، آخرين دستاورد علي كريمي زارچي فاتح مدال نقره مسابقات بین المللی ارشمیدس 2007 روسیه




به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي يزد :این پژوهشگر جوان که تا کنون مدالهای متعددی در مسابقات بین‌المللی چون ژنو، سوئیس، آلمان، مجارستان بدست آورده است در مصاحبه با خبرنگار آنا گفت : خواب یکی از مهمترین نیازهای بدن هر انسان می‌باشد که در صورت برآورده نشدن آن به صورت کامل، فرد در فعالیتهای روزمره خود چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ فیزیکی دچار مشکل خواهد شد که این مشکل اکثراً در افراد بیماری که دچار کم خوابی هستند و همچنین افرادی که دارای شرایط کاری متفاوتی می‌باشند مانند افرادی که در ایستگاه فضایی یا مراکز مهم نظامی و صنعتی کار می کنند به علت متفاوت بودن ساعت خواب و فعالیتهاتشان مشاهده می‌شود، همچنین افرادی که در مسافرتهای بسیار طولانی به سر می برند با این مشکل نیز مواجه هستند اما این سربند این قابلیت را داراست تا با بسته شدن به دور سر بدون بوجود آوردن محدودیتی خاص با تحریک نقاطی از سر، موجب فعال سازی کاملاً طبیعی قسمتی از مغز که وظیفه خواب را بر عهده دارد شده و با کاهش آستانه خواب شرایط مناسب را جهت به خواب رفتن فرد فراهم می سازد .

سربند خواب‌آور، آخرين دستاورد علي كريمي زارچي فاتح مدال نقره مسابقات بین المللی ارشمیدس 2007 روسیه========معرفي در يزدفردا

بدین گونه بدون استفاده از هیچ نوع قرص و یا مواد شیمیایی دیگر که دارای عوارض جانبی می باشند فرد می‌تواند به خواب فرود رود. و علاوه بر حل مشکلات مربوط به خواب در افراد بیمار موجب افزایش راندمان کاری کارکنان مراکز مهم مانند کارکنان ایستگاههای فضای و نظامی نیز می گردد.

این طرح در فروردین ماه 86 در نمایشگاه اختراعات ارشمیدس روسیه ارائه شد که بعد از مراحل داوری موفق به کسب مدال نقره آن مسابقات گردید. لازم به ذکر است این پژوهشگر دانشگاه در پایان از راهنمایی‌های محمد کاظم عرفانی که وی رایاری کرده بود تشکر نمود.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا