یزدفردا:پس از گذشت 3 هفته از کشف مقبره‌اي سنگي در سوئد، اطلاعات تازه‌اي از اين مقبره و سنگ‌هاي استفاده شده در آن به دست آمد.

به گزارش  رويترز، مقبره‌اي 5500 ساله متعلق به يکي از ملاکان عصر حجر در بنايي سنگي به شکل کشتي که به «سنگ‌هاي آل» مشهور است، کشف شد.

باستان‌شناسان اعلام کردند اين مقبره از تخته‌سنگ‌هاي متعددي ساخته شده که 59 تخته‌سنگ آن که حدود 67 متر طول دارند، براي ساخت بخشي از يک کشتي مربوط به 1400 سال پيش و متعلق به وايکينگ‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

برخي از محققان معتقدند اين کشتي يک بناي تدفيني است که در اواخر عصر آهن سوئد ساخته شده و جسد شاه «آل» در آن دفن شده است.

«بنگست سودربرگ» از موسسه ملي باستان‌شناسي سوئد و سرپرست گروه کاوش اعلام کرد بر اساس لايه‌هاي کشف شده، اين بنا که ستون‌هاي سنگي متعددي دارد، حدود 5500 سال پيش ساخته شده، قديمي‌تر از استون هنج انگليس است و اتاق تدفين بزرگ آن نيز متعلق به يک فرمانرواي محلي يا رئيس يک قبيله در عصر نوسنگي بوده است.

به گفته وي اين بنا و آنچه در اين منطقه به دست آمده است، نشان مي‌دهد پيشينيان اين مردم به تداوم نسل و جاودانگي اعتقاد داشته‌اند.

به گزارش ميراث آريا، وزن هر يک از سنگ‌هاي به کار رفته در اين مقبره دست کم به 1400 کيلو مي‌رسد و اين موضوع ذهن باستان‌شناسان را درخصوص نحوه انتقال سنگ‌ها به اين مکان مشغول کرده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا