يزدفردا :حافظه موقت در پيام يزد مروري است بر اخبار گذشته استان و وعده هائي كه در اخبار هاي مختلف داده شده ولي عمل آن ..........:

حافظه موقت (1)

مرتضی شایق در گفتگو با پیمان یزد 15/2/83

احساس تکلیف کردم که می توانم مشکلات شهر داری را حل نمایم

v مهمترین اقدام من در خصوص بهبود سیمای شهری و تلاش در جهت حذف شبکه هوایی برق رسانی و تبدیل به شبکه زمینی و استفاده از کانال مشترک در معابر و خیابانهای اصلی است.

v راه اندازی دفتر مطالعه و حمل و نقل ریلی درون شهری و مترو و استفاده از کارشناسان و مشاورین مجرب و تهیه طرحهای اجرایی و تصویب آن توسط مقامات، و در نهایت اجرای آن

v تلاش در جهت کسب درآمد های منطقی با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی و توزیع خدمات ناشی از این توان مالی در سطح شهر بصورت عادلانه

v استفاده بهینه از تجارب و توانمندی های پیشکسوتان در جهت پیشبرد اهداف اجرایی

پیام یزد: مسئولان می روند و از آنان می ماند وعده ها یشان

این را هم بدانید سرانه پرداخت عوارض هر یزدی 2برابر متوسط کشوری است . - هر نفر 150 هزار تومان - به این معنی است که مردم یزد بیشتر از مردم تهران به طور متوسط عوارض پرداخت کرده اند

حافظه موقت (2)
مهندس سفید جام جم 10/10/83

بازسازی میدان امیر چخماق 2سال طول می کشد

مرمت و بازسازی میدان امیر چخماق یزد تا پایان سال 85 به اتمام می رسد.

مدیر اجرایی این پروژه با بیان این مطلب گفت : احیا و مرمت میدان امیر چخماق یزد به مدت دو سال طول خواهد کشید که هزینه ای بالغ بر 6میلیارد تومان در بر دارد.

وی افزود :مجاور این میدان فضای سبز ، پارکینگ و در دو طرف جداره بازارچه احداث خواهد شد که باعث رونق اقتصادی و اشتغال زایی و حفظ بنا های بافت قدیم شهر می شود.

استاندار اسبق یزد ادامه داد : به علت محدودیت در زمان جذب اعتبار و مراحل اجرایی فندانسیون جداره قبل از احداث بلوار راست گرد صورت گرفته است که در مدت 25 روز به پایان می رسد و تا اتمام بلوار راست گرد محل عبور و مرور وسایل نقلیه از این میدان آزاد خواهد بود.

حافظه موقت(3)
مرتضی شایق " نسیم یزد " اسفند 83



" با توجه به سوابق کاریم در شهر داری و شورای شهر،می توانم مسئولیت شهرداری را قبول کنم . "

30 پل عابر پیاده و 3 پل زیر گذر و رو گذر پیش بینی شده که سال آینده [84]اجرا می شود!!



آرامون شهر دار یزد " بشارت نو " مهر ماه 82



" شهرداری یزد برای اولین بار در سطح کشور اقدام به احداث تعداد 400 واحد مسکونی جهت دادن به اقشار آسیب پذیر نموده است !!"

مهندس آرامون شهردار یزد گفت : اجاره داری یکی از وظایف شهرداری هاست که طی آن شهرداری یزد آپارتمان ها و منازل مسکونی ساخته و جهت اقشار کم درآمد به آنان اجاره می دهد مدت اولیه این اجاره دو سال است و پس از آن بر حسب نیاز و شرایط، تا زمانی که مشکل افراد حل شود تمدید خواهد شد.

وی با به کار بردن این جمله که شهرداری یزد اقدام به ساخت این واحد ها نموده است، گفت این واحد ها در منطقه 320 هکتاری صفائیه در حال احداث است.



حافظه موقت (4)
حسین گلاب در گفتگو با "یزد آوا " وابسته به شهرداری یزد فروردین 83

اولین مجتمع تجاری در یزد ساخته می شود.

با توجه به کمبود فضای تفریحی در یزد و جهت رفاه حال شهروندان بزرگترین مجتمع تجاری ،تفریحی،فرهنگی و ورزشی در کنار میدان آزادی ساخته می شود . حسین گلاب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اعلام این خبر افزود : این مجتمع بی نظیر با زیر بنای تقریبی 50 هزار متر مربع در شش طبقه طراحی شده که در ساخت آن از پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت و ساز روز دنیا و مجهزترین و کیفی ترین وسایل استفاده می شود و با سرمایه گذاری سنگین شرکت توسعه و عمران و مشارکت شهرداری یزد و با تصویب شورای اسلامی شهر در یزد احداث می گردد. گلاب ادامه داد : این مجتمع بزرگ بر اساس برنامه زمانبندی شده، ظرف مدت 20 ماه به بهره برداری می رسد .



معاون اجرایی شرکت توسعه و عمران ستاره یزد در گفتگو با "یزد امروز " 5/5/83

عملیات اجرایی پروژه بزرگ بازار بین المللی ستاره یزد آغاز شد

این طرح در زمینی به وسعت 13200 متر مربع توسط شرکت توسعه و عمران در محل میدان آزادی یزد اجرا می شود .

معاون اداری ،مالی و اجرایی شرکت توسعه و عمران مدت اجرای این طرح را 24 ماه ذکر کرد و افزود : این بازار با تکنولوژی مدرن و با رعایت سنتها و معماری اصیل یزدی ساخته می شود .

محمود هدایی افزود : طرح کلی این پروژه توسط مهندسین و مشاورین زبده تهیه شده است و تا کنون عملیات گود برداری آن انجام شده است.

وی گفت: ستاره یزد با حدود 55هزار متر مربع معماری سنتی و مدرن در دو طبقه تجاری ، دو طبقه فرهنگی ، ورزشی و تفریحی و دو طبقه پارکینگ جمعاً در 6طبقه در بهترین موقعیت شهری واقع در میدان آزادی یزد در دست احداث است .

هدایی ادامه داد: بازار بزرگ بین المللی ستاره یزد دارای مدرن ترین سالن اجتماعات چند منظوره ، مجهزترین شهربازی ، رستوران گرد و کافی نت ، بهترین کتابخانه و سالن های تفریحی و ورزشی مدرن ، رستوران های متعدد روباز ، پله برقی و آسانسور های پاناروما در تمام طبقات می باشد .

حافظه موقت (5)
همشهری 7/4/78 [8 سال قبل]

ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر یزد آغاز شد

کلنگ عملیات اجرایی کمربند سبز یزد با حضور وزیر جهاد و سازندگی و معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مسیر جاده خضر آباد به زمین زده شد.

کمربند مزبوز با هدف ایجاد فضای سبز مناسب،تلطیف هوا، کاهش آلودگی های صوتی،حفظ سرمایه گذاریهای صنعتی در اطراف شهر ها و جلوگیری از هجوم شن های روان ایجاد می شود.

طول کمربند 72 کیلومتر و عرض آن 500 متر به وسعت 3600 هکتار خواهد بود که در کاشت 3200 هکتار آن از گونه های بومی و سازگار با شرایط کویری و در 400 هکتار دیگر از گونه های پهن برگ و تزئینی استفاده می شود.

جام جم 23/8/83

15میلیون متر مکعب آب اشامیدنی یزد هدر می رود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: هر سال 70ملیون متر مکعب آب آشامیدنی و بهداشتی در استان یزد استحصال می شود که 15میلیون متر مکعب آن هدر می رود محمدی علت به هدر رفتن آب آشامیدنی فرسودگی لوله های آب دانست و گفت عمر 40% لوله های آب آشامیدنی یزد پایان یافته است وی عمر مفید شبکه های آب شهری را 30 سال عنوان کرد و گفت :میانگین عمر شبکه توزیع آب آشامیدنی استان یزد 35 سال است و هم اکنون 28 % از آب آشامیدنی استحصاری در یزد به هدر می رود که با اجرای این طرح هر سال یک درصد از میزان هدر رفتن کاهش می یابد حالا چطور؟!

حافظه موقت (6)
"بشارت نو " دیماه 1384

پیشنهاد استاندار یزد برای رعایت حجاب گردشگران خارجی

لباس ویژه به توریست های خارجی در بدو ورود به یزد اهدا گردد.

استاندار یزد جهت کاهش مشکلات فرهنگی ورود گردشگران خارجی که به یزد سفر می کنند گفت: می توان لباسی زیبا به نحوی که حجاب آنها نیز رعایت گردد تهیه کرد و در بدو ورود به یزد به آنها هدیه داد

"ابوالقاسم عاصی مذنب " در دیدار با جامعه هتلداران یزد با تاکید بر اینکه آقای احمدی نژاد نیز در جلسات مختلف توسعه جهانگردی را از اهم موضوعات دولت اعلام کرده است گفت :باید به گونه ای رفتار کنیم که فرهنگ دینی و ایرانمان مورد توجه قرار گرفته و با توجه به جذابیت این فرهنگ عظیم توسعه یابد .

وی در این زمینه به داستان سید رضی و دوست ستاره پرستش اشاره کرد که به احترام سید رضی روزه داری می کرده است

استاندار یزد با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و مهمان نوازی در اسلام در پاسخ به دغدغه های هتلداران گفت : پذیرایی از میهمانان ورودی به استان نه تنها یک صنعت اقتصادی است بلکه وظیفه دینی و اسلامی است . البته در این راستا وظیفه کارشناسان ،بومی کردن این صنعت بزرگ است .


حافظه موقت(7)
یکی از نشریات یزد 13/11/84

برقراری پروازهای هوایی میان هند و یزد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی استانداری یزد گفت :در دیدار "پی بی بارال" کنسول کشور هند با استاندار یزد ،مقرر شد میان این کشور با استان یزد ،پرواز هوایی برقرار شود به گفته مهدی آراسته،

این تصمیم با هدف ارتباط تنگاتنگ میان یزدیهای مقیم هندوستان با زاد گاهشان، اتخاذ شد.

وی بدون اشاره به تاریخ عملی شدن این تصمیم ، اظهار داشت: بر این اساس، همه هفته ، یک پرواز هوایی از بمبئی یا حیدر آباد به یزد صورت می گیرد که محقق شدن آن از طریق کنسول هند پیگیری خواهد شد.

آراسته افزود:قرار است در همین زمینه ، تفاهم نامه ای مبنی در تسهیل در رفت و آمد مسافران به امضای طرفین برسد . وی امکان ایجاد کنسول گری هند در یزد را منتفی نداست و گفت : قرار است این موضوع نیز مورد قرار گیرد .

آراسته اضافه کرد :استاندار یزد در دیدار با کنسول یزد بر آمادگی این استان برای استقبال از ایرانیان مقیم هند و هندی هایی که مایل به سرمایه گذاری در معادن و صنایع این خطه هستند تاکید کرد . او گفت مقرر شده برنامه ریزی های لازم برای سرمایه گذاری یزدیهای مقیم هند یا هندیهای علاقه مند به سرمایه گذاری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود . وی افزود اخیراً دو شرکت بزرگ هندی ، علاقه مندی خود را به سرمایه گذاری در استان یزد اعلام کرده اند

این خبر توسط خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" مخابره شده بوده

حافظه موقت (8)
برج 35 طبقه کجا رفت؟!!

در کنفرانس مطبوعاتی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی اعلام شد:

احداث یک برج 35 طبقه در یزد!

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی از ساخت اولین برج 35 طبقه ای در یزد خبر داد

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی هدف از ساخت برج 35 طبقه در زیر بنای 48 هزار متر مربع به مساحت 6هزار و700متر مربع و 18 میلیارد تومان سرمایه گذاری در منطقه صفائیه ، فضای 230 هکتار مهرآوران با کاربری مسکونی ،اداری، تجاری که بزودی مراحل طراحی آن با انتخاب مشاور آغاز می شود ، پروژه دیگری در مجاورت دانشگاه با کاربری فرهنگی تجاری اداری برای جوانان ایجاد فضای جدید و لوکس و جوان پسند در زمینی به مساحت 6 هزار و 800 متر و زیر بنای 38 هزار متر مربع در 5طبقه با ارزش 5/16 میلیارد تومانی که در حال طراحی است و پروژه مسکونی آسمان که در 18 طبقه با 52 هزار متر زیر بنا و 384 واحد به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان توسط انجمن صنفی انبوه سازان در استان حال طراحی است را ایجاد الگو های جدید در ساختمان سازی با در نظر گرفتن تمام شرایط و ضوابط معماری شهر سازی و بلند مرتبه سازی عنوان کرد.

مهندس اولیاء از محور گردشگری یزد - تفت خبر داد و گفت : ایجاد یک محور ورزشی ،سیاحتی،تفریحی و فرهنگی برای خانواده ها و جوانان در ادامه ساخت پارک کوهستان در دست طراحی است و مراحل اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی یزد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در جهت مقاوم سازی بناهای فرسوده گفت : این سوالی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارد و به راهکار را سازمان میراث باید ارائه کند .

وی همچنین در مورد ایجاد خدمات و امکانات رفاهی در شهرک مسکونی جدید یزد اظهار داشت : برنامه ریزی آن همان ابتدا انجام شد و کلیه مسائل مد نظر قرار گرفته شده است هر کدام به عهده سازمان مسکن بوده انجام شده است و مابقی فعالیت ها ایجاد خدمات برای ساکنان این شهرک ها به عهده ارگان های زیربط است که باید انجام دهند.


حافظه موقت (9)
پیمان یزد 20/5/84

قلب بافت تاریخی یزد در انتظار موزه مطبوعات

سید حسینی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در جلسه شورای معاونین این سازمان ،گفت : ایجاد موزه مطبوعات به منظور فرهنگ سازی ، آموزش و آشنایی جوانان ، دانش آموزان ،دانشجویان و علاقه مندان با روند خط سیر شکل گیری جراید و رسانه های محلی و ملی و به نمایش گذاشتن ماشین آلات و ادوات قدیمی مرتبط با صنعت چاپ و نشر ضروری است.

وی افزود: این موزه می تواند تاریخ مطبوعات و پیدایش، توسعه و گسترش ، فرسایش و فراز و نشیب های حاکم بر مطبوعات در طول تاریخ و چگونگی برخورد حاکمان و قدرتمندان در دوران گذشته با اصحاب قلم و خلاصه نمودار روابط فی مابین را ترسیم نمایند.

سید حسینی افزود: در صورت همکاری و مساعدت و مشارکت دستگاههای زیربط و اصحاب قلم و مطبوعات این سازمان یکباب خانه تاریخی در بافت تاریخی یزد را واگذار خواهد کرد .

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در پایان تلاش ، همت و مساعدت همه علاقه مندان بویژه پیشکسوتان عرصه مطبوعات در ایجاد و شکل گیری این مرکز را بسیار مهم خواهند .


ادامه دارد

منبع :پيام يزد

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا