بخشدار مرکزی تفت در معیت رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت و مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های این بخش به بازدید از برخی آثار تاریخی،مذهبی و گردشگری این بخش پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت،"علی احمدیان" در این بازدید گفت: متأسفانه تاکنون اقدامی جهت مطالعه و معرفی این آثار صورت نگرفته و ضروری دارد تا این ظرفیت پنهان و مستعد اطلاع رسانی شود.

وی گردشگری روستائی و بویژه گردشگری مذهبی در این بخش را یکی از راه های افزایش درامد زایی برای روستائیان،جلوگیری از مهاجرت و تلاش در جهت توسعه روستاها عنوان نمود و افزود:   روستاهای بخش مرکزی تفت با چشم اندازهای زیبا،آب و هوای بسیار متبوع و متنوع،قدمت بالا و دارا بودن بیش از 200 اثر طبیعی، تاریخی وگردشگری که 36 مورد آن با ثبت آثار ملی کشور رسیده است از مناطق مستعد گردشگری استان یزدمی باشد.

بخشدار مرکزی تفت ایجاد تورهای گردشگری و ده گردی جهت معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی این بخش را ضروری دانست و خواستار آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان شهرستان تفت با اینب خش و تلاش در جهت شناسایی و معرفی این آثار ارزشمند شد.

علی احمدیان با اشاره به  آمادگی این بخشداری جهت معرفی،اطلاع رسانی و مرمت و احیای ابنیه های تاریخی این بخش و استفاده بهینه از این آثاربصورت مشارکتی با اداره میراث فرهنگی گفت: بیشتر بناهای تاریخی این بخش بخاطر بی توجهی در آستانه تخریب است که ضرورت دارد نسبت به تعمیر و مرمت اضطراری آنها اقدام گردد. رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت هم در این بازدید از آمادگی این اداره جهت تعمیر و مرمت این آثار بصورت مشارکتی خبر داد. در این بازدید یک روزه از آثار تاریخی و گردشگری روستاهای مزرعه آخوند،صالح آباد،صمصام آباد،نصرآباد،عباس آباد،علی آباد،محمدآباد و ... بازدید به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا