جنایت بزرگی مرتكب می‌شوند كسانی كه می‌خواهند افكار و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن را مطرود و مردم و رأیشان را تزئینی و از صحنه خارج كنند.

یزدفردا :در لابلای خبرها تلاشی است از همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا که  مهمترین وخواندنی ترین  اخبار سرویس های مختلف خبری جراید،سایت ها و خبرگزاریهای ایران و جهان  را به صورت آن لاین انتخاب و تحت عنوان "درلابلای اخبار" بازنشر می دهند،امید می رود بتوانیم کوتاهترین راه  برای اطلاع از مهمترین اخبار روز استان ،ایران و جهان را در یزدفردا  برای  مخاطبان فردایی  ایجاد نماییم .

جنایت بزرگی مرتكب می‌شوند كسانی كه می‌خواهند افكار و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن را مطرود و مردم و رأیشان را تزئینی و از صحنه خارج كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان به سابقه آشنایی خود با مردم خونگرم و مهمان‌نواز گرگان و آق‌قلا قبل از انقلاب اسلامی اشاره و با تأكید به استعداد و توانمندی‌های بالای استان گلستان به لحاظ جغرافیایی، طبیعی و انسانی تصریح كرد: پس از انقلاب مردم استان گلستان با تلاش و مجاهدت خود در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند و حضور خیل عظیم رزمندگان و ایثارگران این خطه شهیدپرور به همراه نورمفیدی در جبهه‌های حق علیه باطل سند افتخار استان زرخیز گلستان است.

 

به گزارش آفتاب،  هاشمی رفسنجانی در ادامه به طرح‌های اقتصادی مهم و بزرگی كه می‌بایست در این استان سرسبز و پرآب اجرا می‌شد، اشاره كرد و گفت: یكی از این طرح‌ها، انتقال آب توسط كانال سراسری از آستارا تا استان گلستان و سایر مناطق این استان بود كه با كار كارشناسی دقیق قرار بود 3 میلیارد مترمكعب بعد از برداشت نیاز سراسر شمال، دشت‌های كشاورزی گرگان و تركمن‌صحرا را آبیاری كند و مازاد آن به جنوب البرز منتقل شود كه اگر این طرح عملی می‌شد دیگر نیازی به طرح‌های عجیبی چون شیرین كردن آب خزر با هزینه‌های گزاف و انتقال آن به جنوب نبود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش اسلام را اساس و عامل وحدت مردم سراسر كشور اعم از شیعه و سنی خواند و با اشاره به لزوم ارائه الگوی صحیح و رحمانی از اسلام و تفسیری كارآمد از مكتب اهل بیت(ع) تأكید كرد: اگر خدای ناكرده اسلام و مكتب اهل بیت به دلیل عملكرد بد، بی تدبیرها و ناكارآمدی‌ها صدمه ببیند، وحدت ارضی كشور نیز صدمه خواهد دید.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هموطنان اهل سنت كشور را همراه و دلسوز انقلاب و نظام اسلامی خواند و گفت: اقلیت‌ها و اقوام كشور همواره وحدت ارضی و سیاسی را مدنظر داشته و در كنار همه مردم، ایرانی یكپارچه و متحد را خواستارند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امام خمینی(ره) را یكی از نوادر و نوابغ تاریخ معاصر جهان و اسلام خواند و با اشاره به كار بزرگ ایشان در ایجاد نهضت، سرنگونی استبداد و تأسیس نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مكتب اهل بیت(ع) تصریح كرد: در مقطعی از دوران مبارزه، امام راحل به جرم تدریس فلسفه در حوزه‌های علمیه مورد اهانت قرار می‌گرفتند كه متأسفانه امروز هم عقبه همان تفكر و اندیشه متحجر وجود دارند و آثار سوء خود را در جامعه می‌گذارند.

 

ایشان افزود: نظام جمهوری اسلامی سرمایه بزرگ تشیّع و جهان اسلام است كه پس از 1400 سال بر مبنای ارزش‌های مكتب اهل بیت شكل گرفته و خداوند با ایجاد این نظام در ایران اسلامی با امكانات فراوان اقتصادی، مادی و فرهنگی و نیز مردمی صبور، وفادار و دلسوز حجت را بر همه ما برای ایجاد الگویی متعالی، اسلامی و الهی تمام كرده است.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: سه ضلع اسلام، امام(ره) و مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و حذف یا تضعیف هر یك از این اضلاع، خیانت به اسلام، مردم و مكتب اهل بیت(ع) است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به تأكید همیشگی بنیانگذار جمهوری اسلامی بر حضور مردم در همه عرصه‌ها به خصوص تصمیمات سرنوشت‌ساز كشور اشاره كرد و گفت: جنایت بزرگی مرتكب می‌شوند كسانی كه می‌خواهند افكار و آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن را مطرود و مردم و رأیشان را تزئینی و از صحنه خارج كنند.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست‌های مكرر حاضران برای حضور بیشتر و مؤثر ایشان در عرصه سیاسی كشور و حل مشكلات تأكید كرد: انقلاب اسلامی ایران مدیون خون مجاهدانی است كه همه هستی و وجود خود را صرف اعتلای آن كرده‌اند و من و امثال من سربازان كوچكی از خیل سربازان بی‌شمار انقلاب بوده و خواهیم بود و من از هرگونه كمكی در صورت وجود گوش شنوا، برای رفع مشكلات دریغ نكرده و نخواهم كرد.

 

در ابتدای این دیدار آقای علی اصغری دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشكل قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به حضور اعضای این اتحادیه در تمام صحنه‌های حساس كشور اشاره كرد و گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی همواره در خط امام(ره) و پیرو مقام عظمای ولایت هستند و البته نگرانی و دغدغه‌های خود پیرامون برخی عملكردها، بی‌تدبیری‌ها و كنار گذاشته شدن دلسوزان انقلاب را هم ابراز می‌دارند.

 

همچنین در ادامه آقایان محمدرضا ایزد، دبیر سابق اتحادیه، میراحمدی پیشكسوت و فعال سیاسی و فرهنگی استان، سیدسبحان حسینی نماینده اسبق گرگان و آق‌قلا و نیز بهورد از فعالین اهل تسنن استان گلستان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل منطقه‌ای، دینی، فرهنگی و اقتصادی كشور را بیان و خواستار حضور فعال‌تر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در عرصه سیاسی و عمومی كشور برای گره‌گشایی از معضلات و مشكلات شدند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا