فرماندار شهرستان تفت در نشست شوراها و دهياران بخش مركزي تفت خواستار جلوگيري از ساخت و ساز هاي غير مجاز در روستاها شد.
یزدفردا:فرماندار شهرستان تفت در این نشست به اهميت جایگاه و وظايف شوراها و دهیاری ها اشاره و گفت: شوراها و دهياران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که باید در کنار این ارتباط با جلب  اعتماد مردم مشکلات آنها را برطرف کرده و همیشه این مهم را مورد توجه قرار دهند.
 "ابوالقاسم دهقان" افزود: میزان و پیشرفت و آبادانی هر روستا منوط به میزان تعامل و همكاري و تلاش شوراها و دهياران مي باشد و باید تلاش کرد با توجه به ظرفيت هاي مناسب روستاهای بخش مركزي شهرستان شاهد شکوفایی بيشتر اين بخش باشیم.
 وي خاطر نشان ساخت: بايد دست به دست همه دهيم و موانعی که جلوی رشد روستاها  وجود دارد را از پیش رو برداشته تا شاهد رشد و شکوفایی سریع روستاها باشیم.
فرماندار تفت افزود: رضایت مردم رضایت خدا را در پیش دارد و حضور مسئولین در جمع شوراها و دهیاریها و مردم و پاسخگویی آنها به مردم از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 وي ادامه داد:اولین و مهمترین وظیفه شوراها و دهیاران اجراي كامل قانون در سطح روستاهاست و به همين علت بايد با متخلفين ساختماني و افرادي كه به حريم رودخانه ها و زمين هاي دولتي و ملي تعدي مي كنند طبق قانون برخورد گردد.
 ابوالقاسم دهقان عنوان داشت: شوراها و دهياران باید جلسات خود را بصورت منظم و مرتب برگزار کنند و مصوبات خود را به بخشداری نیز ارائه دهند تا روند تصمیم گیری در این باره تسریع شود.
 وی همچنین یکی از مشکلات حال حاضر در شهرستان را ساخت و سازهاي غير مجاز عنوان نمود و  اظهار داشت: روستاهاي شهرستان بويژه در بخش مركزي به علت ييلاقي و خوش آب و هوا بودن  مورد استقبال زياد مردم براي ساخت و ساز مسكوني و ... قرار گرفته كه بايد نسبت به اجراي كامل قوانين ساخت و ساز و حفظ و نگهداري از منابع طبيعي و حفظ عمران مزارع،باغ ها،مراتع و ... اقدام گردد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت،فرماندار تفت گفت:یکی دیگر از مواردی که شوراها و دهياران بايد موردتوجه قرار دهند ضرورت اجراي برنامه هاي فرهنگي در روستاها مي باشد كه كمتر به آن توجه شده و مي طلبد در اين خصوص اقدامات بهتر و بيشتري صورت گيرد.
وي هم چنين از شوراها و دهياران خواست تا نسبت به اطلاع رساني تسهيلات كشاورزي و صندوق مهر امام رضا (ع) در روستاها اقدام گردد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا