درخواست عجیب احمدی‌نژاد از بازیکنان تیم ملی/ آقای کی‌روش‌ چرا گلزن کم دارید؟/ پشت هجمه علیه ملی پوشان منطق وجود نداشت!/ فوتبالیست بودم مصاحبه نمی‌کردم

حضور سرزده احمدی نژاد در اردوی تیم ملی فوتبال؛

درخواست عجیب احمدی‌نژاد از بازیکنان تیم ملی/ آقای کی‌روش‌ چرا گلزن کم دارید؟/ پشت هجمه علیه ملی پوشان منطق وجود نداشت!/ فوتبالیست بودم مصاحبه نمی‌کردم

احمدی نژاد در بازدیدی سر زده از تمرینات تیم ملی فوتبال کشور وارد ورزشگاه آزادی شد.

به گزارش مشرق، محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی کشورمان پیش از ظهر امروز به منظور بازدید از تیم ملی کشورمان قبل از بازی روز سه شنبه با کره جنوبی وارد مجموعه ورزشی آزادی شد.

 محمود احمدی‌نژاد با حضور در تمرین تیم ملی فوتبال ایران در جمع بازیکنان گفت: بسیار خوشحالم که امروز در بین شما ملی‌پوشان عزیز حضور دارم. تیم ملی باید با صبر و حوصله به هدف خود در بازی مقابل کره برسد. ارزیابی من این است که شما با همدیگر همدل هستید و می‌توانید به هدف خود برسید.

دلمان گرم است به جام جهانی صعود می‌کنید

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه "دل‌مان به شما بازیکنان گرم است که به جام جهانی صعود می‌کنید"، اظهار داشت: در بازی با کره خودتان را باور کنید و بهترین نتیجه را بدست ‌آورید. قطعا ‌اگر در سطح جهانی فکر کنید به آن سطح بالا می‌رسید، اگر آسیایی فکر کنید به سطح آسیا می‌توانید دست یابید و اگر به محلات بیاندیشید به آن سطح رسیده و بالاتر نمی‌روید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در خیلی از مسائل در سطوح بین‌المللی در رتبه‌های بسیار خوبی هستیم چون خودمان را باور کرده‌ایم و باید در فوتبال هم همین اتفاق بیفتد. خوشبختانه در چند وقت اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی خوب عمل کرده‌ایم و در جهان صاحب سکو شده‌ایم. باید در فوتبال هم انشالله با کمک همه مردم ایران این اتفاق بیفتد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر پله‌های ترقی را خوب طی کنید قطعاً دیگر پایین نخواهید آمد. فوتبال ما قدرت لازم را برای جهانی شدن دارد و فقط باید خود را باور کند؛ اگر خودتان را باور کنید امکانات و روحیه خود به خود به وجود خواهد آمد و تاکتیک تیم نیز با تلاش مربیان شکل می‌گیرد.

احمدی‌نژاد با ابراز امیدواری از اینکه تیم ایران به عنوان تیم نخست گروهش به جام جهانی صعود کند زیرا بقیه تیم‌ها چیزی ندارند، ادامه داد: این طور نیست که آمده باشم فشار روحی را روی شما افزایش دهم بلکه آمده‌ام به شما خسته نباشید بگویم.

 آقای کی‌روش‌ چرا گلزن کم دارید؟ /فوتبالیست بودم مصاحبه نمی‌کردم

رئیس‌جمهور خطاب به سرمربی تیم ملی نیز گفت: آقای کی‌روش! من از شما می‌پرسم که چرا گل‌زن کم دارید؟ بازیکنان ما بسیار خوب و خلاق هستند اما گل نمی‌زنند. جا دارد از تلاش دلسوزانه کی‌روش تشکر کنم چون یکی از مربیان خوب دنیا است، همه دعا می‌کنیم تیم ملی روز سه‌شنبه با یک نتیجه خوب موفق شود و  سپس سرافرازی آنها را در بازی‌های حساس آینده ببینیم.

احمدی‌نژاد افزود: من اگر فوتبالیست بودم به هیچ عنوان به صحبت رسانه‌ها توجه نمی‌کردم، نه روزنامه می‌خواندم و نه تلویزیون نگاه می‌کردم و خیلی راحت کار خودم را انجام می‌دادم. چند نفر بیکار نشسته‌اند و به ما می‌گویند چه کاری انجام بده و چه کاری انجام نده، آنها فکر می‌کنند اگر به ما مسئله‌ای را نگویند اتفاق‌ خاصی می‌افتد. خیلی از مطالب ارزشی ندارد اما برخی‌ها می‌خواهند به ما خط بدهند که اینطوری کار کنید. فرد دلسوز کم داریم و برخی‌ها به دنبال منافع نیستند بلکه شلوغ‌کاری را دوست دارند.

احمدی‌نژاد عنوان کرد: آقای کی‌روش از من پرسید که باید جای شما چه کسی را بازی دهم که من می‌گویم باید دو تیم کامل را آماده کنید تا من بازی نکنم و به جای من به آنها بازی بدهید. باید در این شرایط همه به هم کمک کنیم.

احمدی نژاد در جمع خبرنگاران

متأسفانه در روز بازی نمی‌توانم به ورزشگاه آزادی بیایم

محمود احمدی‌نژاد پس از بازدید از اردوی تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز به اردوی تیم ملی آمدیم تا نظرات خود را بدهیم و کمک کنیم جوانان کشورمان شایستگی‌های خود را نشان دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سرزده به اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان آمده است، گفت: من مسافرم و سفری در پیش دارم و به همین خاطر امروز به اردوی تیم ملی آمدم تا خاطرات زنده شود و حمایت خود از تیم ملی را نشان دهم.

رئیس جمهور از پیش بینی نتیجه دیدار ایران - کره جنوبی خودداری و تنها به گفتن این جمله اتکا کرد که بچه‌ها خوب هستند!

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا برای تماشای دیدار ایران - کره جنوبی به ورزشگاه خواهید رفت؟"، گفت: من در ایران نیستم و سفری خارجی در پیش دارم.

 احمدی‌نژاد با تاکید براینکه تفاوتی نمی‌کند چه نتیجه‌ای در این بازی رقم خواهد خورد، گفت: مهم آن است ملی پوشان نهایت تلاش خود را در این بازی خواهند کرد.

وی همچنین در واکنش به این پرسش که "آیا می‌توانیم بازهم شکست با 6 گل را به تیم کره‌جنوبی تحمیل کنیم؟"، گفت: اجازه دهید بازیکنان تیم ملی با آرامش کار خود را انجام دهند و این مباحث را مطرح نکنید.

پشت هجمه علیه ملی پوشان منطق وجود نداشت/ انتقاد کنید، تخریب نه!

رئیس جمهور بر لزوم حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد و در خصوص این موضوع که در زمان انتقاد و حمله به این تیم، او تنها به حمایت از ملی پوشان فوتبال ایران پرداخت، گفت: همیشه باید اینطور باشد. من آن زمان دیدم هجمه زیادی علیه بازیکنان به وجود آمده که هیچ منطقی پشت آن نیست.

وی افزود: مسابقات مقدماتی جام جهانی یک دوره است که در میان آن هجمه زیادی علیه بازیکنان به‌وجود آوردند که به هیچ عنوان درست نبود. اگر به سیاستمداران نیز این هجمه وارد می‌شد، آنها نیز روحیه خود را می‌باختند چه رسد به این بازیکنان جوان.

احمدی‌نژاد در خصوص انتقاداتش از رسانه‎ها که در جمع ملی پوشان مطرح کرده بود، گفت: من به ملی پوشان گفتم به حرف‌های غیر صحیح توجه نکنند. من به رسانه‌ها گفتم که با بازیکنان صحبت نکنند اما آنها به این درخواست من گوش نکردند به همین خاطر ناچار شدم به بازیکنان این توصیه را داشته باشم.

وی در خصوص هجمه‌ای که علیه فوتبالیست‌ها بعد از المپیک به‌وجود آمد و همه از توجه بیش از حد به این رشته ورزشی انتقاد کردند، گفت: فوتبال ما وضع خوبی دارد. هم لیگ خوبی داریم و هم بازیکنان خوبی. متاسفانه در این دو بازی گذشته با وجود تلاش خوبی که شد، نتوانستیم به نتیجه لازم دست یابیم، اما مشکلی نیست و نمی‌دانم دلیل این همه هجمه چه بوده است.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: همانطور که کاپیتان تیم ملی ایران گفت فشار زیادی در دو ماه گذشته بر روی تیم ملی و بازیکنان وجود داشت، من اعتقاد دارم اگر مشکلی هم وجود دارد باید آن را نقد کرد نه تخریب.

وی با اشاره به اینکه ملی‌پوشان بازیکنان همین کشور هستند، یادآور شد: در این شرایط حساس نباید آنها را تخریب کنیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سئوال که "چه توصیه‌ای برای هواداران فوتبال دارید؟" تنها به گفتن جمله "همه سئوال‌ها را که نباید از من بپرسید"، اکتفا کرد.

 

حاشیه های حضور احمدی نژاد در اردوی تیم ملی:

 حضور محمود احمدی‌نژاد در تمرین تیم ملی حواشی جالبی داشت که از آن جمله می‌توان به کری‌خوانی رئیس جمهور با اعضای کادرفنی تیم ملی اشاره کرد.

*احمدی‌نژاد پس ورود به محوطه تمرین تیم ملی با تمامی اعضای کادرفنی و بازیکنان ملی پوش دست داد. در این بین امید نمازی که از مربیان تیم ملی است به احمدی‌نژاد گفت یک بازی دوستانه با هم برگزار کنیم تا ببینیم از بین کادر فنی تیم ملی و کادر ریاست جمهوری چه کسی برنده می‌شود. احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: قطعا شما می‌بازید!

* رئیس جمهور کشورمان پیش از آنکه تمرین تیم ملی را ترک کند، از جواد نکونام خواست به کنار زمین آمده تا به دور از سایر بازیکنان تیم ملی و رسانه‌ها با او صحبت کند.

 * شوخی‌‌های احمدی‌نژاد با کادر فنی تیم ملی تمامی نداشت. او خطاب به کی‌‌روش گفت نسبت به گذشته لاغرتر شده‌اید که سرمربی تیم ملی هم با خنده پاسخ احمدی‌نژاد را داد.

* محمد قاضی، مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس یکی از بازیکنانی بود که مورد توجه احمدی‌نژاد قرار داشت. رئیس جمهور هنگامی که با تمام بازیکنان دست می‌داد با محمد قاضی بیشتر از سایرین گرم گرفت و چند ثانیه با او خوش و بش کرد.

* درخواست عجیب احمدی‌نژاد از بازیکنان تیم ملی هم باعث تعجب خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در تمرین شد. ایشان از بازیکنان خواست تا با رسانه‌ها صحبت نکنند، چرا که بعضی از رسانه‌ها دنبال منافع خودشان هستند.

* محمد عباسی، حمید سجادی، مهدی محمد نبی و غلامرضا بهروان از جمله حاضران و همراهان احمدی‌نژاد در تمرین تیم ملی بودند.

* خبرنگاران برای حضور در تمرین تیم ملی مشکلاتی داشتند. ابتدا به آنها اجازه داده نشد که وارد ورزشگاه آزادی شوند اما پس از چند دقیقه معطلی آنها کنار زمین شماره 2 آزادی رسیدند. در حالی که احمدی‌نژاد در میان بازیکنان تیم ملی نشسته بود و صحبت می‌کرد، خبرنگاران رسانه‌های نوشتاری اجازه نداشتند نزدیک رئیس جمهور شوند در حالی که تصویربرداران و عکاسان مانعی برای این کار نداشتند.

* تعدادی از خبرنگاران کشور کره‌جنوبی هم قصد داشتند در تمرین تیم ملی حضور یابند اما اتومبیل آنها پشت در ورزشگاه آزادی متوقف شد و به این خبرنگاران اجازه داده نشد وارد ورزشگاه شوند.

* احمدی‌نژاد به صورت اختصاصی با کارلوس کی‌روش گفت‌وگو کرد.

 احمدی‌نژاد خطاب به کی‌روش: به ما می‌بازید!

* در این بازدید قرار شد یک مسابقه گل کوچک بین کادرفنی تیم ملی و منتخب کارکنان نهاد ریاست جمهوری برگزار شود که احمدی نژاد در مورد این موضوع خطاب به کی‌روش و با خنده گفت در این دیدار بازنده خواهید شد.

*رئیس جمهور خطاب به مهاجمان هم گفت که از شما در دیدار با کره‌جنوبی گل می‌خواهم.

* خوش و بش احمدی نژاد و خسرو حیدری از نکات جالب بود. رئیس جمهور با اسم کوچک 2 بار وی را خطاب کرد و وضعیتش را جویا شد.

 عباسی: از کی‌روش حمایت می‌کنیم /بحث تیم ملی در هیات دولت مطرح شد

 به گزارش مشرق، محمد عباسی در حاشیه تمرین ظهر امروز یکشنبه تیم ملی خطاب به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی گفت: می‌خواستم زودتر از این سر تمرین تیم ملی بیایم. حتی دیروز هم تا نزدیکی‌های کمپ تیم ملی آمدم ولی در نهایت قرار شد امروز با رئیس جمهور در خدمت شما باشم.

وی افزود: می‌خواهیم در جریان باشید رئیس جمهور حتی دو بار موضوع تیم ملی را در هیات دولت و با حضور تمام اعضای دولت باز کرد. وی به اعضای هیات دولت تاکید کرد به اشکال مختلف از تیم ملی حمایت کنند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: به عنوان وزیر ورزش این را یک فرصت خود برای تیم ملی می‌دانم که با حمایت همه جانبه موفق می‌شود. من اتفاق خوبی حس می‌کنم، چرا که همه ایستاده‌اند و از تیم ملی حمایت می‌کنند.

وی خطاب به کی‌روش اظهار داشت: نکته دومی که می‌خواستم به شما بگویم این است که ما برای شما احترام زیادی قائلیم و می‌خواهیم در دوره شما تجربه خوبی داشته باشیم. البته ما توصیه‌هایی به شما داریم همانطور که توصیه‌های شما از طریق فدراسیون فوتبال به ما می‌رسد.

عباسی به صحبت‌هایش اینگونه پایان داد: ما شما را دوست داریم حتی جلسه‌ای با علی کفاشیان داشتیم و درباره راه‌های حمایت از تیم ملی صحبت کردیم. امیدوارم تیم ملی موفق شود.

کارلوس کی‌روش هم پس از پایان صحبت‌های عباسی گفت: از اینکه به تمرین تیم ملی آمدید تشکر می‌کنم. مطمئن باشید ما انگیزه لازم را برای موفقیت داریم.

کارلوس کی‌روش هنگام خداحافظی با عباسی، به فارسی کلمه "خیلی ممنون" را خطاب به وزیر ورزش گفت.

 کفاشیان: کی‌روش تا آخر جام‌جهانی با ماست/ وزیر راضی باشد تلاشی نمی کنیم!

 به گزارش مشرق، علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز یکشنبه تیم ملی فوتبال کشورمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و تصریح کرد: برنامه لیگ برتر هیچ تغییری نمی‌کند. تعطیلی مسابقات لیگ برتر پیش از بازی با ازبکستان از قبل تفاهم شده است، به همین خاطر این تعطیلی ارتباطی با نتیجه دیدار ایران و کره جنوبی ندارد.

 وی درخصوص دلایل نارضایتی وزیر ورزش از فوتبال گفت: آقای عباسی می‌گوید چرا ما باید تیم پنجاهم جهان باشیم. وزیر ورزش و رئیس جمهور انتظار دارند تیم ملی در رده‌ای پایین‌تر از سی‌ام قرار بگیرد که البته ما این پتانسیل را داریم.

 وی تاکید کرد: به هر حال اگر وزیر ورزش از ما ناراضی نباشند که تلاشی نمی‌کنیم. البته اگر ما رده خوبی در رنکینگ فیفا نداریم همه مقصر هستند یعنی هم فدراسیون، هم باشگاه‌ها و هم سرمایه گذارهایی که در فوتبال هستند.

 کفاشیان درباره کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم گفت: کی‌روش به خاطر استرس زیاد لاغرتر شده است! البته ایشان تمام فکر و ذکرش شکست کره جنوبی است.

 وی در پایان درباره پیشنهاد فدراسیون فوتبال قطر به کی‌روش گفت: کی‌روش تا پایان خرداد سال آینده با ما قرارداد دارد و هیچ جا نمی‌رود. البته او مربی بزرگی است که خیلی‌ها خواهان او هستند ولی ما این مربی را ازدست نمی‌دهیم.

 

کی‌روش:کسی که قول برد میدهد نادان است

 سرمربی تیم ملی فوتبال در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) این تیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اول از همه باید بگویم که از طرف بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تشکر قلبی خود را به خاطر حمایت‌های رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی ایران اعلام می‌کنم که به تمرین ما آمدند. این نشان می‌دهد که مسئولان و تمامی افراد می‌خواهند تیم ملی موفق باشد.

وی افزود: همان طور که قبلا هم گفتم بازی‌های مقدماتی جام جهانی برای ما یک راه دراز و طولانی دارد و مثل یک کوه بلند می ماند که باید از آن بالا برویم و به قله برسیم. بازی با کره جنوبی هم یکی از مرحله‌های بالا رفتن از این کوه برای رسیدن به قله است که این قله همان صعود ما به جام جهانی است.

خبرنگاری از کی‌روش پرسید شما روز گذشته دو بار قول دادید که ایران کره جنوبی را می‌برد. وی در پاسخ گفت: من این موضوع را کاملا شفاف می گویم که فقط افراد نادان می‌توانند در فوتبال ضمانت دهند که یک بازی را می برند. من نمی‌خواهم وارد این مباحث شوم، اما تیم ما در تمامی دقایق بازی فردا بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد و همه مصمم و یک دل هستند تا این بازی را ببریم. باز هم می گویم که تنها چیزی که ضمانت می‌کنم این است که بازیکنان با اشتیاق و انگیزه کامل به زمین می‌روند.

خبرنگار دیگری از کی‌روش پرسید کفاشیان گفته شما به خاطر استرس زیاد وزن کم کرده‌اید؟ سرمربی تیم ملی در این لحظه خندید و گفت: کسی که می‌خواهد در فوتبال موفق باشد باید تلاش کند و نمی‌تواند در خانه بنشیند. آنهایی که به زمین مسابقه می‌روند افرادی شجاع و محکم هستند و برای جنگیدن به زمین می‌روند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما متوجه شدید که چند روز گذشته محمد مایلی کهن در تمرین تیم ملی حضور یافته بود؟ گفت: وقتی در زمین هستم تمرکزم به طور کامل بر روی تمرین بازیکنان است و به مسایلی که خارج از زمین اتفاق می‌افتد، توجهی ندارم. تمامی مربیان و بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال می‌توانند به تمرین ما بیایند، چرا که این خانه متعلق به آنها است و آنها خانه را ساخته‌اند. در آینده هم اگر این افراد کنار ما آمدند ما از آنها استقبال می‌کنیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا