قامت بلند سپیده         سردار شهید علی دهقان منشادی
به عنوان فرمانده گردان و مسئول محور عملیاتی تیپ الغدیر فعالیت می کرد. اومتو لد سال 1344ه .ش در دارالمومنین  یزد ودانشجوی دانشکده عالی فرماندهی بود که شرکت فعالانه ای در بیشتر عملیات ها داشت  وبا تجربه  زیاد در واحد طرح وعملیات نیز خدمات شایانی کرد. اولین بار در عملیات طریق القدس مجروح شد و در راستای حضور خود چهار مرتبه مجروح گردید، ولی به محض بهبودی نسبی مجدا به سوی میادین رزم می شتافت.

بارها به خاطر شهادت همسنگرانش و از این که با آن ها همسفر نیست ،بسیاراندوهناک و غمگین می شد ولی باز خوشحال بود از اینکه می تواند سنگر خالی آنها راپر نماید و سلاح بر زمین افتاده اشان را بر دارد. آرزویش شهادت بود وانتظار می کشید تا روز موعد فرا رسد و او نیز به خیل  بی شمار دوستان  آسمانیش ،بپیوندد . او با اینکه در عملیات افتخار آفرین کربلای5 مجروح گردید ولی با عشق به حضور و ایثار ودر کمال شگفتی باز به خطوط رزم وحماسه می شتابد.

 سر دار دلیر اسلام بارها می گفت:ما با امام امت خود پیمان بسته ایم  و هرگز حاضر نیستیم مانند مردم بی وفای کوفه امام  عصر خود را تنها بگذاریم.

سردار شهید علی دهقان منشادی در این عهد وپیمان استوار ماند تا سرانجام در تاریخ 21/10/65 در منطقه  شقایق خیز شامچه جرعه نوش شراب طهوری شهادت گشت و به ملکوت اعلی پیوست.

ماخذ: مجموعه ی اشک شقایق ،تالیف : صدرالدین دهقان










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا