در ابتدای نشست  مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی مطالبی را در خصوص مباحث شرعی و بهداشتی عنوان کرد.

حجه الاسلام خامسی در ادامه گفت: در اواخر سال 87 قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که هم اکنون تیم ناظران شرعی در کنار ناظران بهداشتی در کشتارگاه های استان مشغول خدمت می باشند.

در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی ازعملکرد در 4 حوزه دامپزشکی که شامل حفظ سرمایه دامی کشور، حليت و سلامت غذا، امنیت و سلامت جامعه و انجام تعهدات بین المللی عنوان کرد.

دکتر علی اکبر حدادزاده اهمیت کار دامپزشکی را به صورت پایه ای با سلامت مردم ارتباط داد و گفت: 54 واحد بخش خصوصی مانند بيمارستان، درمانگاه، مركز مايه كوبي و... در استان فعال هستند که در برون سپاري امور در راستاي اصل 44 قانون اساسي وتحقق منويات رهبر معظم انقلاب، نقش تعيين كننده اي در پيشبرد برنامه هاي پيشگري و كنترلي دامپزشكي داشته اند.

دکتر حدادزاده مجهز شدن دامپزشکی به سیستم های پایش بیماری های دام، طیور و سامانه آنلاين حمل و نقل دام و     فراورده های خام دامی را از جمله پيشرفت هاي دامپزشكي و به روز شدن جهت ارائه خدمات بهتر برشمرد.

وی در ادامه افزود با تلاش پرسنل دامپزشكي كاهش چشمگيري در رخداد بيماري تب مالت در استان داشته ايم به طوري كه درصد دام مبتلا به خونگيري از 3/3 درصد به 7/. درصد رسيده است.

وی اظهار داشت در سال جاری هیچ موردی از بیماری هولناک تب کریمه کنگو دیده نشده است.

استاندار یزد نیز در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته دامپزشکی عنوان کرد همه تلاش هاي صورت گرفته در تمام مجموعه ها از جمله دامپزشكي براي كرامت انسان است و در اين راستا کار دامپزشکی بسیار سخت و پر ثواب است.

فلاح زاده در ادامه افزود: دامپزشكي در كار خود موفق بوده است و عملكرد آنان قابل تقدير است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا