یزدفردا:دوره آموزشی کار با قطب نما و نقشه خوانی کوهنوردی از دوره های آموزشی تجسس و نجات در کوهستان توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد برگزار شد.
سید جواد میر حسینی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد عنوان نمود که دوره مذکور با تدریس استاد حواله دار و سرهنگیان از تهران به مدت سه روز در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان و ارتفاعات کوه های شیرکوه در طزرجان و درگاهان برگزار گردید و در پایان با برگزاری آزمون به شرکت کنندگان گواهی دوره اعطا خواهد شد. معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از همراهی و همکاری شعب و مراکز جمعیت در برگزاری این دوره تقدیر و تشکر نمود.
همچنین محمد حسین زارع بیدکی کارشناس امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد و مسوول برگزاری این دوره توضیح داد در دوره مذکور 60 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر از سراسر استان یزد در دو گروه خواهران و برادران شرکت داشتند. شرکت کنندگان در صورت موفقیت در این دوره در دوره  امداد در کوهستان و بقا در کوهستان به صورت تئوری شرکت خواهند نمود.  زارع ادامه داد: در این دوره آموزشی که سومین مرحله از 5 دوره آموزشی تجسس  و نجات در کوهستان می باشد اعضای جوان هلال احمر استان با فراگیری کامل کار با قطب نما (جهت یابی، گرا گیری، گام شماری) و نقشه خوانی کوهستان (مکان یابی از روی نقشه و نقشه کشی موقعیت) به صورت عملی آماده آموزش های تخصصی گردیده اند










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا