با توجه به شروع فصل پاییز و سرد شدن آب و هوای کویری استان زمان رها سازی بچه ماهی قزل الادر استخرهای دو منظوره کشاورزی و سایت های خاکی پرورش ماهی با آبهای شور کویری فرا رسیده است.

مهندس محمد علی مبینی مدیر امور شیلات  وآبزیان  استاناز  آغاز فصل رها سازی بچه ماهی قزل آلا در استان یزد خبر داد وگفت:با توجه به شروع فصل پاییز و سرد شدن آب و هوای کویری استان زمان رها سازی بچه ماهی قزل الادر استخرهای دو منظوره  کشاورزی و سایت های خاکی پرورش ماهی با آبهای شور کویری فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: قزل آلا از گونه ماهیان سرد آبی است که در شرایط  آب و هوایی سرد وخنک که دمای آب زیر  16 درجه سانتیگراد برسد پرورش داده میشود

وی گفت:پرورش این گونه ماهی معمولا در 6 ماهه دوم سال صورت میگیرد که این فرصت را برای کشاورزان فراهم میکند تا پس از برداشت محصولات خود در فصل تابستان و با فراغت بیشتر به این امر بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی میشود در سال جاری تعداد 1200000قطعه بچه ماهی در 220 باب استخر ذخیره اب کشاورزی رها سازی گردد که کشاورزان با استفاده از بکار گیری روشهای موثر در پرورش ماهی بتوانند سود اقتصادی مناسبی را به چرخه کشاورزی خود وارد کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا