دکتر فرزانه دهقان (فرزند شهید)

قبله ام یک گل سرخ   

 10مهر سالگرد شهادت افسر رشید اسلام شهید محمد دهقان بنادکی             

طلوعش در سال 1327 در بنادک سادات بود . روستا یی با مردمان صمیمی و دوست دار اهل بیت،  که لحظه های زندگی را با ضریح " امامزاده سید شمس الدین محمد" ازفرزندان امام جعفر صادق (ع)،  گره عاشقانه زده اند.

 محمد ، در محیطی رشد کرد که سرشار از توسل ولبریز از توکل بود. زمانی که مادر پاک طینتش – مرحومه ربابه برزگرزاده- به جهت خشک سالی منطقه ، دست های لرزان وتمنایش را به سمت آبی آسمان بلند می نماید ، اهالی چشم انتظار باران ، اجابت دعا را با چشم خود می بینند وآن خاطره ی پخت آش نذری جشن اجابت را از سوی آن مرحومه به یا د دارند  وهمین خلوص  مادر است که از تنها فرزند پسرش،  افسری دلاور  وغیور می آفریند.

 محمد پس ازگذراندن دوران تحصیل با شوق وعلاقه ای که به خدمت در ارتش جمهوری اسلامی دارد،  وارد دانشکده افسری  شیراز و سپس اصفهان می شود ولیاقت و کاردانی خود را با موفقیت وکسب رتبه ممتاز، به نمایش می گذارد. 

 ده روز از آغاز تهاجم وتجاوزگسترده ارتش رژیم بعثی صدام ،  به مرزهای ایران اسلامی می گذرد .افسر رشید اسلام به خط مقدم  رزم می شتابد .از شهرو هیاهویش و... دل کنده بود  و زلال دیدگان خود را  به ان سوی مرزهای آسمان دوخته است .ناگهان صدای ناب اذان می پیچد... "قبله ام یک گل سرخ ، دشت سجاده من"...ومحمد سرشاراز عطر خوش اقاقیا در تاریخ 10 /7/ 59 درمنطقه  لاله زار مهران به مهمانی گل های باغ خدا می شتابد .

فانوس یاد و خاطره اش بر ایوان دل هایی که هیچگاه فراموشش نکرده اند!!!










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا