منیره زارع زاده خبرنگاریزدفردا/ دبیر دهمين جشنواره ملی ايده هاي برتر ضمن اشاره به برپایی این جشنواره آذرماه جاری همزمان با هفته پژوهش، با همكاري پارك هاي علم و فناوري سراسر كشور، از ارسال 500 ایده به دبیرخانه جشنواره خبرداد و افزود: تعداد ایده های ارسالی در این مدت کم از رشد خوبی برخوردار بوده است.

دکتر سيد ابوالفضل شاهزاده فاضلي در گفت و گو با خبرنگار ستاد اجرایی و اطلاع رسانی دهمين دوره جشنواره ايده هاي برتر اظهارنمود: جشنواره ايده هاي برتر با هدف ايده پردازي و شناسايي خلاقيت و نوآوري در سراسر كشور به میزبانی پارک علم و فناوری یزد برگزار می شود.

وی ادامه داد: نهمين جشنواره ایده های برتر با استقبال چشمگيری رو به رو شد به عبارت دیگر؛ سال گذشته تعداد  9462 ايده به دبيرخانه ارسال شد بنابراین پیش بینی می شود تعداد ایده های اسالی به بیش از 10 هزار ایده برسد.

دبیر دهمین جشنواره ملی ایده های برتر خاطرنشان کرد: 30 مهرماه آخرین مهلت ارسال ایده ها می باشد.

شاهزاده فاضلي با اشاره به استفاده پتانسيلهاي ساير پاركها در برگزاري اين جشنواره اظهار داشت: پاركها مي توانند در خصوص اطلاع رساني هرچه بيشتر دهمين دوره جشنواره ايده هاي برتر ما را با برگزاري كارگاه هاي آموزشي، معرفي شركتها براي حضور در نمايشگاه و داوری  همزمان با موارد پيشنهادي ياري رسانند.

وی از برپایی نمایشگاه اختراعات و ابتکارات در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: منتخبان سراسر کشور به مدت 3 روز اختراعات خود را به معرض نمایش می گذارند.

شاهزاده فاضلي در ادامه با اشاره به این که اعضای کمیته داوری جشنواره نیز مشخص شده اند متذکرشد: انتخاب داور از استانهای مختلف کشور و همچنین دانشگاهها و مراکز پژوهشی صورت گرفته است.

دبیر دهمين جشنواره ملی ايده هاي برتر با بيان اينكه ايده ها در گرو هاي 14 گانه مي توانند به دبيرخانه ارسال شود، گفت: هم اكنون سايت جشنواره به نشاني www.best-idea .ir راه اندازي شده است و تمامي علاقه مندان مي توانند تا پايان مهر ايده هاي خود را به اين نشاني ارسال كنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا