رئیس حوزه هنری استان یزد درپیامی برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر استان را حرکتی مؤثر درجهت کشف و معرفی استعداد های جوان و تقویت و گسترش تئاتراستان دانست.

محمد رضا نیکونژاد تئاتر را از نافذترین هنرهایی توصیف کرد که تا عمق جان نفوذ می کند و می تواند وسیله ارتباطی بسیار مناسب باشد تا هنرمندان دغدغه ها وحرف های خود را برای مخاطبان به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به این که تئاتر تنها هنری است که در لحظه شکل می گیرد و مخاطب به طور زنده و مستقیم با اثر ارتباط برقرار می کند و می تواند به تربیت شهروندانی موفق کمک کند افزود: تئاتری ماندگار است که ارزش های اخلاقی و انسانی را بستاید و اگرهنر در قالب اخلاق ومعنویت ارائه گردد ماندگارخواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان یزد پرداختن به معنویت از دریچه هنر را نیاز امروزجامعه بشری دانست وبا تأکید براین که حوزه هنری ازهنرمندان متعهد حمایت می کند خاطرنشان کرد: هنرنمایش، امروز باید بیش ازپیش درخدمت اسلام ناب محمدی (ص) باشد وهنرمندان متعهد و درد آشنا می بایست با هنرخود به مقابله با تزویر و توطئه دشمنان اسلام و قرآن بپردازند زیرا رسالت اصلی هنرمندان مسلمان ادای دین به ساحت نورانی پیامبرعظیم الشأن اسلام(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است.

نیکونژاد با اشاره به این که همه باید با ایجاد حس همگرایی، بهره مندی از تجربه ها و تولید نمایش های فاخر، توانمندی تئاتراستان را افزایش دهیم برگزاری جشنواره تئاتراستان راحرکتی بسیارمناسب برای اعتلای فرهنگی و هنری دارالعباده و دارالعلم دانست وافزود: این جشنواره بیش ازپیش می تواند تولید تئاترفاخر وحرفه ای را مد نظر قرار دهد و به تعامل بیشتر با افراد صاحب دانش و آگاه در این عرصه بپردازد.

وی با بیان این که استعدادهای تئاتر بخش عظیمی ازسرمایه های فرهنگی وهنری کشورمحسوب می شوند اظهار داشت: باید زمینه تحقیق، پژوهش، ابتکار وخلاقیت درهنر تئاتر به وجود آید تا بازدهی به همراه داشته و تئاتربه صورت یک دل مشغولی بین فعالان این عرصه تلقی نگردد، از این رو باید با پرهیز ازشعارزدگی برای گسترش، نهادینه کردن وهمه گیر شدن هنر فرهنگ ساز تئاترتلاش کنیم.

رئیس حوزه هنری استان یزد با گرامیداشت یاد وخاطره استاد حمید سمندریان؛ پدرتئاترایران گفت : از هنرمندان انتظار می رود با مطالعه زندگی بزرگانی چون سمندریان رازماندگاری ومحبوبیت را در عرصه هنر کشف کرده و در جهت دغدغه استاد برای شخصیت بخشی علمی به تئاتر کشور و حاکمیت اخلاق در هنراهتمام ورزند.  بیست ودومین جشنواره تئاتر استان 12 مهرماه سال جاری در یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا