نشست خبری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق با اصحاب رسانه در تاریخ 4 مهرماه 1391 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ،در ابتدای جلسه حجت الاسلام فلاح ضمن عرض خیر مقدم خدمت اصحاب رسانه و تبریک هفته دفاع مقدس ، یاد و خاطره دلاورمردان 8 سال دفاع مقدس را که در مقابل 35 کشور دنیا جنگیدند گرامی داشت.

وی با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: اول مهرماه به عنوان روز تکریم امامزادگان نامگزاری شده که بنا بر تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی سال آینده در تقویم رسمی کشور ثبت خواهد شد و به همین مناسبت مراسمی را با هدف معرفی و تکریم این امامزاده واجب التعظیم با  برنامه های غبارروبی ضریح ، نقاره زنی  ، جاروزنی حرم مطهر و سخنرانی آیت الله شوشتری خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق با اعلام دعوت به همکاری خیرین افزود: مرمت رواق دارالسلام به عنوان قدیمی ترین رواق که قدمت آن حدودا به 500 سال پیش بر میگردد به پایان رسیده و آبکاری و مرمت ضریح مطهر از اولویت های کاری امامزاده است که همت و همراهی خیرین را می طلبد.

فلاح در خصوص نصب دوربین های مداربسته و اتمام سیستم امنیتی آستان مقدس افزود: این کار طبق دستورالعمل حراستی و زیر نظر حراست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد انجام میشود که هدف از اجرای این طرح بحث امنیتی ، پخش زیارت آنلاین در فضای مجازی و امکان پخش مستقیم نماز جماعت حرم از طریق رسانه ملی و شبکه سراسری استان میباشد.

رئیس اداره اوقاف با اشاره به معماری منحصر به فرد گنبد امامزاده عبدالله (ع) گفت : همه سعی و تلاش ما در حفظ و نگهداری معماری این گنبد می باشد.

وی در خصوص طرح جامع امامزاده عبدالله افزود: فاز اول در  2 طبقه شامل واحد فرهنگی ، کتابخانه و مرکز فرهنگی قرانی و سرویس های بهداشتی می باشد و تا به حال مبلغ 250 میلیون تومان هزینه شده است.

فلاح با اشاره به ایجاد سامانه جامع موقوفات و ثبت کلیه امور مالی موقوفات و بقاع متبرکه در آن تاکید کرد با وجود این سیستم یکپارچه نرم افزاری امکان هیچ گونه سو استفاده و برداشت غیر قانونی وجود نخواهد داشت . وی تامین منابع مالی و هزینه های عمرانی امامزاده را از طریق غبارروبی ضریح ، فروش قبر ،اجارات مغازه ها و اعتبارات دولتی عنوان کرد و از مردم خیر و مستاجرین موقوفات خواست حق و حقوق وقف و موقوفات را به طور کامل پرداخت نمایند.

فلاح در خصوص مغازه داران امامزاده عبدالله با استناد به استفتائات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و قانون روابط موجر و مستاجر  اعلام کرد علیرغم اینکه حق کسب و پیشه برای این شهرستان مطرح نیست ولی ما با مغازه دارانی که از سال 76 به قبل با ما اجاره خط تنظیم کرده اند سند اجاره تنظیم خواهیم نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا