یزدفردا:در هفتمين دوره جشنواره فيلم مستند رضوي  مستند زادگاه خورشيد  حائز رتبه برتر شد.

در هفتمين دوره جشنواره فيلم مستند رضوي  ديپلم افتخار براي بهترين فيلم به محمدرضا طائفي و ديپلم افتخار و تنديس جشنواره براي بهترين كارگرداني به آقاي محسن عباسي سرچشمه  براي مستند زادگاه خورشيد تعلق گرفت .

مستند زادگاه خورشيد توليد سيماي شبكه تابان با موضوع زيارت بارگاه رضوي حضرت علي بن موسي الرضا در منطقه خرانق تهيه و توليد شده است .

اين مستند روايت خورشيد از گذشت ساليان دراز بر روستاي خرانق مي باشد. روستايي با معماري قبل از دوران اسلامي كه بر سر راه يزد – خراسان كه روزگاري قدمگاه حضرت رضا عليه السلام بوده است و تاكنون نيز همواره محل اتراق زائرين حرم رضوي مي باشد. اين روستا از دژها و برج و باروهايي با كوچه هاي تنگ و باريك و خانه هايي مجموعه اي در 2 يا 3 طبقه شكل گرفته كه اگر از جاده به دورنماي آن نگاه كنيم، غير از امواج منجمد گل هيچ چيز ديگر نمي بينيد. روايت خورشيد از اين روستا حكايت مردماني است كه اگرچه ديگر در بافت تاريخي آن سكونت ندارند اما همچنان كشتزارها و باغستانهاي اطراف آن را زنده نگه داشته اند و يادماني گويا از سرنوشت تاريخي اين سرزمين كه نشانگر فرهنگ و تمدن پابرجا  هستند .

اين مستند به تهيه كنندگي: محمد رضا طائفي و كارگرداني :‌محسن عباسي سرچشمه به مدت زمان 20‌ دقيقه در سيماي شبكه تابان توليد شده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا